Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Kia Optima Sportswagon přichází. Je konkurentem pro Superb?

News

18.02.2016

Letošní autosalon v Ženevě bude opět nabitý těmi nejžhavějšími novinkami a mezi ně se zařadí i praktičtější Kia Optima Sportswagon.

Ta se má stát konkurentem pro českou Škodu Superb Combi, ale má na to vůbec parametry? Praktičtější Optima nabízí délku 4855 milimetrů a rozvor 2805 milimetrů, což na Superba stačí jen tak tak. Oproti sedanu se Sportswagon chlubí větším kufrem se základním objemem 553 litrů, i tady tak Superb vyhrává.

Ve výbavě vozu nebude chybět praktický úložný systém s kolejnicemi a dvojitým dnem nebo zadní sedadla dělená v poměru 40:20:40. Počítat máme i s automaticky otevíratelným víkem pátých dveří a nízkou nákladovou hranou.

V kabině se toho moc nezměnilo, zůstala zde celkem moderně zpracovaná palubní deska s mírně natočenou středovou konzolí. Základním prvkem výbavy se stane multimediální systém se sedmipalcovou obrazovkou a rozhraním Apple CarPlay. Komu to bude připadat málo, výrobce nabídne o jeden palec větší displej, navigační systém anebo bezdrátovou nabíječku mobilního telefonu.

Pod kapotou Sportswagonu se objeví benzinový dvoulitrový čtyřválec s výkonem 163 koní a točivým momentem 196 Nm. S ním je spárována manuální popřípadě automatická převodovka se šesti stupni. Naftové příznivce potěší agregát 1.7 CRDi o výkonu 141 koní a točivém momentu 340 Nm. S ním dostanete manuálním šestikvalt nebo sedmistupňový dvouspojkový automat.

Sportovně laděné řidiče pak potěší verze GT s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem T-GDI o výkonu 245 koní a točivém momentu 353 Nm. S ním však dostanete pouze automat se šesti stupni.

Vrcholné provedení GT nabídne i adaptivní tlumiče se dvěma režimy, opti paket karoserie, difuzor či dvojitou koncovku výfuku. 

Prodej Sporstwagonu jako takového se rozběhne ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku a zatím není jasné, kolik přesně si za něj výrobce naúčtuje.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: