Citroën SpaceTourer odhaluje detaily: Tři verze měří 4,6 až 5,3 metru
04.02.2016
Nový užitkový Citroën je o hodně jiný než stávající model Jumpy. Nabídne tři karosářské verze, přičemž už ta 4,6metrová jako nejmenší auto na trhu uveze devět lidí.
SpaceTourer se chystá nahradit druhou generaci Citroënu Jumpy, který se vyrábí 10 let. Nový model tentokrát vznikl bez spolupráce s Fiatem, Francouzi se spokojili s vlastními konstrukčními zdroji. Vedle Citroënu se na ženevském autosalonu představí i sesterský Peugeot Traveller a Toyota ProAce.
Základem je modulární platforma EMP2, kterou již využívá Citroën C4 Picasso a Peugeot 308. SpaceTourer ale dostane delší rozvor – verze XS 2,92 metru a M i XL 3,27 metru. Pro srovnání, Citroën Grand C4 Picasso, dosud největší model na platformě EMP2, má rozvor 2,84 metru. Varianty M a XL se odliší délkou zadního převisu, jinak u všech tří karosářských verzí platí shodná šířka a výška, 1,92, resp. 1,90 metru.
Nabídku motorů budou tvořit celkem čtyři naftové agregáty. Šestnáctistovky BlueHDi 95 a BlueHDi 115 o výkonu 70, resp. 84 kW a dvoulitry BlueHDi 150 a BlueHDi 180 s výkony 110 a 133 kW. Nejslabší turbodiesel nabídne volitelně robotizovanou převodovku, ten nejsilnější naopak bude mít standardně měničový automat.
Kromě toho nabídne SpaceTourer několik novinek. Jako první užitkové auto může mít head-up displej, bezkontaktní otevírání dveří se navíc rozšíří mimo ty páté i na boční posuvné. K dalším zajímavým prvkům výbavy patří 220V zásuvka, parkovací kamera, automatické přepínání dálkových světel nebo sledování mrtvých úhlů.
SpaceTourer bude existovat ve čtyřech stupních výbavy. Vedle běžných Feel a Shine bude na výběr i honosnější Business a luxusní Business Lounge. Světová premiéra proběhne 1. března na autosalonu v Ženevě, prodej by měl být zahájen v létě.