Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

10 aut, která si už v roce 2016 nekoupíte

News

04.01.2016

Pro některé automobilové modely byl ročník 2015 tím posledním. Jejich výrobci se rozhodli ukončit jejich výrobu bez uvedení přímého nástupce.

Honda Accord

Honda byla stálicí střední třídy. První Accord se představil už v roce 1976 a od té doby se tento model v Evropě prodával nepřetržitě po dobu osmi generací. S tím je nyní konec, poslední model uvedený v roce 2008 v posledních letech dosahoval v Evropě prodejů v řádu tisíců kusů. Ve zbytku světa se prodává už od roku 2012 generace devátá, která je však větší a s jejím prodejem v Evropě se nikdy nepočítalo.

 

Land Rover Defender

Po 67 letech nepřetržité výroby, proložené však celou řadou modernizací, končí prodej legendy mezi terénními auty. Od roku 1983 se přitom Land Rover téměř nezměnil – tehdy dostal například nové nápravy a systém pohonu všech kol. Pozdější inovace se už soustředily jen na obměnu nabídky motorů a lehká vzhledová nebo funkční vylepšení. Defender jako klasický off-road přežil většinu svých soupeřů, z konkurenčních modelů dnes zbývá jen Jeep Wrangler a Mercedes-Benz G.

 

Mazda 5

Třída MPV je celosvětově na ústupu a jednou z obětí tohoto trendu je Mazda 5. Pokles odbytu v Evropě i USA je neúprosný, zákazníci Mazdy dávají před velkoprostorovým vozem přednost crossoveru CX-5. Po standardních pěti letech tedy druhá generace Mazdy 5 mizí z nabídky bez náhrady. Někteří zákazníci toho ale budou určitě litovat, protože tento model byl jedním z nejdostupnějších MPV s posuvným druhým párem bočních dveří.

 

Mini Coupe a Roadster

Byl to od Mini odvážný počin vedle hatchbacku a kabrioletu představit dvoumístné modely Coupé (2011) a Roadster (2012). Od začátku bylo jasné, že půjde o okrajovou variantu pro pár zájemců s vyhraněným vkusem, prodeje ale jednoznačně zaostaly za očekáváním automobilky. Mini se už delší dobu netajilo tím, že ve třetí generaci se tyto varianty vyrábět nebudou. A ten okamžik přichází nyní, v nabídce zůstává opět jen hatchback a kabrio, nově doplněné o praktičtější pětidveřovou variantu.

 

Opel Antara

SUV od Opelu se nikdy nepodařilo dosáhnout plánovaných prodejů a zůstávalo ve stínu konkurenčních modelů, především velmi úspěšného VW Tiguan. Vzhledem k těmto faktům je pozoruhodné, jak dlouho vydržela Antara v nabídce – od roku 2006, přes facelift v roce 2010, až do současnosti, kdy se doprodávají poslední kusy. S další modernizací se ale nepočítá a časem se představí jinak pojatý crossover. Ten se bude inspirovat výrazným úspěchem menšího modelu Mokka.

 

Peugeot RCZ

Kompaktní kupé, které nabídlo za podstatně méně peněz stejnou muziku jako Audi TT, mělo vlastně jen jednu chybu: přišlo ve špatnou dobu. Rok 2009, krátce po propuknutí ekonomické krize, nebyl tím správným okamžikem, kdy by Peugeot měl rozšiřovat nabídku takovým směrem. Ale stalo se, na evropské silnice nakonec vyjelo zhruba 50 tisíc kusů a výroba nakonec loni po necelých šesti letech ukončena. Kvůli zeštíhlování a racionalizaci nabídky se s nástupcem nepočítá. Techniku z ostré verze RCZ R ale přebral hot hatch 308 GTi.

 

Seat Altea

S Alteou vstoupil Seat do segmentu kompaktních MPV – to bylo v roce 2004, téměř před 12 lety. Po celou tu dobu vydržela velkoprostorová alternativa k Leonu ve výrobě s jediným faceliftem a sérií obměn palety motorů, přitom se odbyt držel na ustálené úrovni. V roce 2015 se historie tohoto modelu přesto uzavřela, na jeho místo nastoupí zbrusu nový model SUV, který lépe ladí s módními trendy i charakterem značky Seat.

 

Suzuki Grand Vitara

Grand Vitara byla posledním kompaktním SUV s off-roadovou technikou. Nechyběla ji trojice diferenciálů s uzávěrkou toho mezinápravového ani redukční převodovka. O takto dimenzovaný pohon všech kol ale dnes zákazníci nestojí. Proto model, vyráběný od roku 2005, nakonec skončil. Místo něj se v nabídce objevil menší a technicky jednodušší crossover. Vzhledem ke zkrácení karoserie o 15 cm, nasazení menších motorů a nižší ceně se z jeho názvu vytratil přívlastek Grand a jmenuje se jednoduše Vitara.

 

Škoda Roomster

Za Roomsterem se skrývá podobný příběh jako za Seatem Altea. I přes kontroverzní design si toto malé MPV vydobylo své postavení na trhu. Škoda ale nemá pro jeho výrobu volné kapacity a prioritu pro výrobu mají modely SUV. S nástupcem se nakonec nepočítá, přestože ještě loni na podzim Škoda počítala s rozšířením nabídky o přeznačenou verzi Volkswagenu Caddy. Z úsporných důvodů a kvůli nejistému odbytu takto jednoduše odvozeného modelu byl ale tento projekt nakonec zrušen.

 

VW Polo BlueMotion

Úsporné naftové verze městských aut byly vždy spíš kuriozitou a technickou hříčkou než něčím, co by zákazníci brali vážně. Do města se turbodiesel z principu příliš nehodí, navíc malý benzinový motor může být v praxi téměř stejně úsporný. Další nevýhodou je vysoká cena, takže takové auto dává smysl jedině, pokud je jeho pořízení nějakým způsobem finančně podporováno – například daňovými úlevami. V tomto světle nepřekvapí rozhodnutí Volkswagenu vypustit pro nízké prodeje z nabídky Polo BlueMotion. U nás se nikdy neprodávalo, v Německu bylo o zbytečných 1275 eur (35 tisíc korun) dražší než standardní verze s motorem TDI.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: