Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Volkswagen ruší firemní heslo, už nebude Das Auto

News

22.12.2015

V nejnovější reklamní kampani Volkswagenu chybí tradiční slogan „Das Auto“. Ne náhodou, jak informuje německý magazín Horizont, ve firemní komunikaci automobilky se toto heslo již nebude vyskytovat.

Volkswagen v poslední době provádí celou řadu změn – kvůli aféře „Dieselgate“ obměnil velkou část koncernového vedení, kvůli nízkému odbytu a snaze o úspory ukončí výrobu modelu Phaeton a nyní také mění styl marketingové komunikace. Poslední změna však prý s emisním skandálem nijak nesouvisí, jen značí nový způsob prezentace. „Nejde jen o auto (das Auto), ale o to, co zákazník s Volkswagenem zažije,“ prohlásil dle německého magazínu Horizont Herbert Diess, šéf značky Volkswagen pro zaměstnanecký časopis Inside.

Od příštího roku chce Volkswagen v komunikaci klást důraz nejen na samotný automobil, ale na mobilitu obecně a další témata, například multimédia. Změna však bude postupná, například na internetových stránkách a sociálních sítích je logo VW i nadále doplněno heslem „Das Auto.“ – mimochodem, to se letos dočkalo grafických úprav spočívajících v použití oblejšího písma.

Magazín Horizont, který je odborným časopisem zaměřeným na německou mediální scénu, připomíná, že se slogan „Das Auto.“ používá celosvětově od září 2007. Jeho autorem je Jochen Sengpiehl, který dnes pracuje pro Hyundai Motors Europe. Za tímto jednoduchým souslovím, které je srozumitelné ve všech jazycích, stojí myšlenka, aby se Volkswagen stal synonymem pro auto, stejně jako Coca-Cola pro nealkoholický nápoj – alespoň to tehdy automobilka tvrdila.

O nijak revoluční nápad však nešlo. Volkswagen před osmi lety, ať už úmyslně nebo náhodou, vlastně jen oživil heslo, které před 50 lety použil konkurenční Opel. Nejintenzivněji je stávající slogan zapracován do marketingu sedmé generace Golfu, která se od svého uvedení před třemi lety drží hesla „Der Golf. Das Auto.“, a to částečně i na českém trhu.

Dříve, konkrétně od roku 2003, používal Volkswagen slogan „Aus Liebe zum Automobil“ (z lásky k automobilu), který byl odbornou veřejností oceňován. Uznání se ale pravděpodobně dočkal i v kontextu s předchozím, nepříliš atraktivním heslem, které znělo „Volkswagen. Da weiß man, was man hat“ (člověk ví, co má). To se pravidelně objevovalo od roku 1970 a původ má také mimo německou automobilku, konkrétně u výrobce pracích prášku Persil. Zároveň je ale VW vynálezcem „radosti z jízdy“, v Americe od roku 1990 používal v reklamách německé slovo „Fahrvergnügen“, které má právě takový význam.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: