BMW Concept Compact Sedan: Chystá se další bavorská předokolka
23.11.2015
Nový koncept malého sedanu, který BMW představilo v Číně, jasně míří na dva konkurenty – Audi A3 Sedan a Mercedes-Benz CLA. Pohon předních kol je u nové generace nejmenších BMW téměř jistotou.
Automobilový veletrh v čínském Guangzhou se stane místem premiéry konceptu nového modelu BMW, čtyřdveřového sedanu nižší střední třídy. BMW Concept Compact Sedan doplňuje řadu 1 či 2 o verzi se stupňovitou zádí a zároveň tak naznačuje podobu nové generace nejmenších BMW.
Kompaktní sedan je pro BMW nyní v podstatě povinností. V posledních letech se německá prémiová trojice Audi, BMW a Mercedes neustále předhání v tom, kdo zaplní mezery na trhu větším počtem modelů. Kromě nových crossoverů a SUV všech velikostí automobilky oprášily také myšlenku malých stylových sedanů, které se trefují do vkusu nejen asijských zákazníků. A zatímco Audi nabízí elegantní A3 Sedan a Mercedes dravé CLA, BMW momentálně nemá model, který by proti konkurenci mohlo postavit.
Elegantní sedan na platformě 2 Active Toureru
BMW si dalo s příchodem kompaktního sedanu načas, po vzhledové stránce se čekání ale rozhodně vyplatilo. Elegantní a ostře řezané linie konceptu na první pohled prozradí, že malý sedan pochází z Bavorska a ne například ze Stuttgartu. Přídi opět dominují typické mohutné ledvinky a LED světlomety.
Minimalisticky pojatý interiér dělá dobrý dojem kombinací moderních přístrojů a ušlechtilých materiálů, jako je hliník, dřevo či kůže Nappa. I přes nevelké vnější rozměry BMW slibuje také slušný vnitřní prostor.
Určitým zklamáním pro konzervativní zákazníky může být fakt, že nejmenší sedan bavorské automobilky bude vybaven pohonem předních kol. BMW o použité technice příliš nemluví, je ale veřejným tajemstvím, že nový sedan stojí na platformě UKL. Jedná se tedy o platformu s pohonem předních kol, kterou momentálně využívají modely X1, 2 Active Tourer a 2 Gran Tourer.
Šestiválec raději nečekejte
Použití příčné zástavby motoru a pohonu předních kol dávají u malého automobilu patrně větší smysl, než prostorově náročná koncepce motor vpředu a pohon zadní nápravy. Daní za větší prostor pro posádku a nižší výrobní náklady je však samozřejmě nedotáčivé chování podvozku.
Použití pohonu předních kol také citelně snižuje naděje na zachování klasické koncepce u ostatních malých modelů, například řady 1. Pokud budou nové generace řad 1 a 2 stát spolu s kompaktním sedanem na stejném základu, můžeme zapomenout také na řadové šestiválce, které jsou určeny jen pro podélnou zástavbu.
Ačkoliv ještě nic není pevně dáno, zdá se, že malá BMW budoucnosti se budou muset spoléhat pouze na tříválcové a čtyřválcové motory. Malou útěchou by mohlo být alespoň zachování volitelného pohonu všech kol.