Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Mercedes-Benz GLS: GL dostalo novou tvář a písmeno navíc

Představení

04.11.2015

Největší SUV od Mercedesu chce být třídou S mezi terénními vozy. Proto se přejmenovalo na GLS, dostalo vylepšenou techniku a nové prvky výbavy.

I přes tvrzení Mercedesu není třída GLS novou generací. Dokonce tento vůz nemá mnoho společného s třídou S – kromě velikosti a tržního zacílení. Jedná se totiž o facelift modelu GL, který je zvětšeným derivátem třídy GLE (dříve ML).

Posun do vyšší třídy vizuálně zdůrazňují chromované detaily jako střešní ližiny, maska chladiče nebo spodní díl nárazníku – v případě modelu AMG jsou ale stejné partie naopak černé. GLS také symbolicky vyrostlo, o 10 mm na výsledných 5130 mm. Uvnitř čeká nový volant, upravený přístrojový štít a přepracované umístění displeje multimediálního systému. Od menšího GLE se GLS odliší speciálními barevnými pakety koženého čalounění.

Paleta bezpečnostních systémů se rozšiřuje o Crosswind Assist, který kompenzuje vychýlení vozu způsobené bočním větrem, a poloautomatické řízení Steer Control. Oba jsou součástí standardní výbavy. Další novinkou jsou stěrače Magic Vision Control – na rozdíl od těch běžných jsou vyhřívané a mají v sobě integrované ostřikovače. Tuto funkci poprvé představil Mercedes u roadsteru SL.

Nabídku motorů tvoří trojice běžných agregátů a sportovní verze AMG. Benzinovým základem je GLS 400 4Matic, třílitrové V6 s dvojicí turbodmychadel, který dosahuje stále stejného výkonu 245 kW. Už tato verze zrychlí z klidu na stovku za 6,6 sekundy a nejrychleji jede 240 km/h. Biturbo osmiválec GLS 500 4Matic má 4,6 litru a oproti GL 500 si polepšil o 15 kW na výsledných 335. Maximum točivého momentu je 700 Nm, maximální rychlost je omezena na 250 km/h a sprint na stovku je otázkou 5,3 sekundy.

Vedle těchto dvou motorů působí naftový třílitr GLS 350 d 4Matic trochu jako chudý příbuzný. Má „jen“ 190 kW, na stovku zrychlí za 7,8 sekundy a nejrychleji jede 222 km/h. Ostatně silnější naftový motor Mercedes-Benz v současnosti nenabízí v žádném ze svých modelů. Turbodiesel, stejně jako oba výše jmenované benzinové motory, mají standardně devítistupňovou automatickou převodovku 9G-Tronic, která nahrazuje dosavadní sedmistupňový automat. K nové převodovce lze na přání získat redukční převodovku a uzávěrku centrálního diferenciálu.

Nad tím vším stojí Mercedes-AMG GLS 63 4Matic, který si oproti Mercedesu GL 63 AMG polepšil o 20 kW a dosahuje nově 430 kW. Jedná se o speciální provedení 5,4litrového biturbo osmiválce, který se nabízí i v GLE 63 S. Vyznačuje se nejvyšším výkonem mezi osmiválcovými AMG (společně s třídou S), má ale upravený průběh točivého momentu. Ten vrcholí nižší hodnotou, konkrétně 760 Nm, za to v extrémně širokém rozpětí od 1750 do 5250 otáček. Verze AMG zůstává jako jediná věrná sedmistupňové převodovce.

Automobilka přijímá objednávky od listopadu, první zákazníci se GLS dočkají v březnu 2016. České ceny zatím nebyly zveřejněny, ty německé startují na 62 850 eur (1,7 milionu korun) za naftové GLS 350 d 4Matic.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: