Přichází revoluce? Peugeot a Citroën budou uvádět skutečnou spotřebu svých aut
28.10.2015
V důsledku aféry kolem vznětových motorů by znovu mohla nastat doba, kdy budou výrobci uvádět takovou spotřebu paliva, s jakou opravdu můžete počítat v reálném provozu. Koncern PSA bude jako první uvádět také „reálnou“ spotřebu.
Koncern PSA, který vyrábí automobily značek Peugeot a Citroen, si na svých vznětových motorech zakládá. Turbodiesely HDI je vybaveno přibližně 65 % aut, které PSA v Evropě prodá, a aby podíl dieselů pod tlakem emisních norem neklesal, neváhá francouzský výrobce investovat vývoje nových technologií.
Jako jedny z prvních značek tak Peugeot a Citroen zavedly u svých dieselů filtry pevných částic, o 11 let dříve, než je začala evropská administrativa vyžadovat. Za zmínku také stojí reverzní alternátor u motorů e-HDI, kde se alternátor stará o šetrné spuštění motoru při aktivaci funkce Start-stop.
SCR katalyzátor je nyní výhodou
S příchodem normy Euro 6 Peugeot neváhal vybavit i relativně menší automobily SCR katalyzátorem, bez kterého se někteří konkurenti dokážou obejít. Vydat se nákladnější a komplikovanější cestou se nyní, v době neustále skloňované kauzy Dieselgate, automobilce nesmírně hodí.
Zatímco některé automobilky v čele s VW čelí kritice za problematické hodnoty emisí v reálném provozu, automobily PSA mají dle dosavadních šetření emise v pořádku. Aby PSA této přednosti využilo, bude u svých vznětových modelů uvádět také spotřebu a emise v reálném provozu. Chtělo by tím dokázat, že motory HDI jsou těmi nejúspornějšími diesely na trhu.
Nová měřící norma WLTC by mohla platit již v roce 2017
Jak takové měření reálné spotřeby bude vypadat, zatím nebylo upřesněno, může se ale také jednat o přípravy v souvislosti s přechodem na nové normy měření spotřeby. Norma WLTC by mohla začít platit už od roku 2017.
Budoucnost bývá vždy nejistá, ale pokud by se toto rozhodnutí uvádět reálnější hodnoty spotřeby a emisí stalo vzorem také pro ostatní automobilky, jednalo by se o skvělou zprávu pro evropské motoristy.
V posledních pěti letech totiž pod tlakem emisních norem EURO 5 a EURO 6 rozdíl mezi udávanou (laboratorní) a skutečně dosahovanou spotřebou narostl do nesmyslných rozměrů. Dle nezávislých šetření není výjimkou, když automobily vykazují až o 50 % vyšší spotřebu paliva, než je udávaná hodnota dle měřícího cyklu NEDC.