Budoucnost Hondy Civic je přeplňovaná, dostane motory 1.0 Turbo a 1.5 Turbo
27.10.2015
Honda zatím stále u běžných aut spoléhá na atmosférické motory. To se do dvou let s příchodem desáté generace Civicu změní. Nové vydání vsadí na tří- a čtyřválcové motory s turbem.
Jeden přeplňovaný benzinový agregát již v nabídce Hondy najdeme – jedná se o dvoulitr v hot hatch Civic Type R, který dosahuje výkonu 228 kW (310 koní). Normálním řidičům dostupnější turbomotory dorazí v roce 2017 společně s novou generací hatchbacku. Ta se bude i nadále vyrábět v anglickém Swindonu a údajně vsadí na méně kontroverzí v designu.
Připravované motory mají objem 1,0 a 1,5 litru, počet válců je tři, resp. čtyři. Využívají nejmodernější technologie, jako je přímé vstřikování, elektricky ovládaný obtokový ventil turbodmychadla, posílené chlazení hlavy motoru, vysoký kompresní poměr 10:1 a také pohon ventilových rozvodů řemenem v olejové lázni.
Podle předběžných údajů dosáhne menší motor výkonu 95 kW a maxima točivého momentu 200 Nm, což jsou údaje podobné stávajícímu atmosférickému 1,8 l i-VTEC (104 kW, 174 Nm). Výhodou přeplňovaného motoru je však maximum točivého momentu posazené v podstatně nižších otáčkách. Čtyřválec by měl mít 150 kW a 260 Nm, což jsou parametry u benzinových Hond dosud nevídané.