Opel Astra ST se pochlubil novým motorem: Dieselové BiTurbo má 1,6 l a 118 kW
19.10.2015
Zatím jen pro kombi a v předpremiéře odhalil Opel nový motor. Jedná se o dvojitě přeplňovanou naftovou šestnáctistovku, která má 118 kW a 350 Nm – přesně stejných parametrů dosahoval v předchozí generaci dieselový dvoulitr.
Opel teprve rozjíždí prodej nové generace hatchbacku Astra, zároveň už ale láká na kombi, opět pojmenovaná Sports Tourer. To se poprvé světu ukázalo na frankfurtském autosalonu a nyní odhaluje nový motor. Nese označení BiTurbo CDTI, ovšem není nástupcem předchozí Astry 2,0 l BiTurbo CDTI (143 kW, 400 Nm). Jedná se totiž o šestnáctistovku s parametry 118 kW a 350 Nm, stejné hodnoty vykazoval v předchozí generaci dvoulitr.
Už jsme vyzkoušeli: Opel Astra s tříválcem 1.0 Turbo
Ze srovnání s dosavadním dvoulitrem ale vychází novinka vítězně. Je totiž lehčí, a tak s motorem nové generace o pár desetinek dříve zrychlí na stovku (za 8,9 s) a rozjede se na 218 km/h. Samozřejmostí pro dnešní dobu je snížení spotřeby: tabulky slibují 4,2 l/100 km, o tři decilitry nižší hodnotu než dříve.
Zajímavostí je, že motor BiTurbo CDTI zatím Opel prezentuje jen u kombi Astra ST. Stejně je tomu i v případě nejsilnějšího benzinového agregátu, 1,6 Turbo, který má 147 kW, tedy rovných 200 koní. Pro kombi dále budou dostupné i všechny motory z hatchbacku: benzinová atmosféra 1,4 l/74 kW, tříválec 1,0 l Turbo/77 kW, dvě verze čtyřválce 1,4 l Turbo (92 a 110 kW) a také naftový 1,6 l CDTI ve variantách 70, 81 a 100 kW.
Kromě toho Opel zveřejnil dosud utajovaný základní objem zavazadlového prostoru u kombi. Ten má hodnotu 540 l (v případě hatchbacku je to 370 l), s dojezdovým náhradním kolem se zmenší o 60 litrů.