Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Kombi jako záchrana střední třídy: V některých zemích si sedany ani neškrtnou


16.10.2015

V době rostoucí popularity SUV to zní neuvěřitelně, ale tahounem prodejů ve střední třídě je jejich přímá konkurence – komíky. Celoevropsky dosahují podílu přes 60 % z prodejů, ale v takovém Německu je to až 90 %.

Jak jsme psali nedávno, automobilová střední třída je na ústupu. Tento fakt potvrzuje i analytická společnost IHS Automotive, podle jejich údajů jen mezi lety 2011 a 2014 došlo v Evropě k poklesu z 866 tisíc na 544 tisíc prodaných vozů. Na pozadí tohoto vývoje se ale projevuje opačný trend: zatímco v roce 2000 bylo jen 30 % aut tohoto segmentu s karoserií kombi, loni jejich podíl přesáhl 60 %.

Nejvíc aut střední třídy se loni prodalo v Německu, konkrétně 143 tisíc a z nich 90 % bylo kombi. Na druhém místě je Británie, která se tradičně vymyká – z 90 tisíc aut střední třídy bylo jen 37 % kombíků. Francie, Španělsko a Polsko, seřazené na dalších místech, potvrzují, že jižní a východní trhy tíhnou více k sedanům – kombi zde představují jen polovinu, ve Španělsku dokonce pouhou třetinu prodejů. Ve Švédsku ale mají kombi podíl nekompromisních 95 % z celkových 26 tisíc kusů, v Itálii pak 90 % z 19 tisíc kusů.

Tolik statistiky IHS. Ve svém výhledu tato agentura předpovídá lehké oživení, a to na 600 tisíc kusů v roce 2018. Důvodem k optimismu jsou výsledky některých modelů: Mondeo s novou generací letos roste o 57 %, Passat o 40 % a blíže neupřesněný růst u Superbu by měl vynést český model na čtvrtou příčku před Peugeot 508. A Renault na konci roku uvede nový model Talisman.

Zda dojde k dlouhodobější stabilizaci klasické střední třídy, ale zatím není vůbec jisté. Z jedné strany je zde tlak prémiových konkurentů, z druhé pak neustále rostoucí zájem o crossovery. Vyloučen není ani odchod některých značek – je téměř veřejným tajemstvím, že současná generace Toyoty Avensis je poslední. A Citroën se netají tím, že zatím důkladně rozmýšlí, zda příští C5 prodávat i v Evropě, nebo jen v Číně.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: