Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Peugeot skončí s hybridními diesely, výroba se nevyplatí

News

26.09.2015

V rámci úspor nebude koncern PSA dále vyvíjet a používat hybridní diesely. Po hydropneumatickém odpružení se jedná o další originální technologii, která padla za oběť nákladové optimalizaci.

Koncern PSA hledá nové způsoby jak ušetřit a zvýšit svou profitabilitu. Neotřelá technická řešení se obvykle s nízkými náklady nespojují, a tak je nutné se s nimi v zájmu lepších zítřků rozloučit. Citroën z tohoto důvodu opouští hydropneumatické odpružení, které po dlouhá léta patřilo k poznávacím znakům této avantgardní automobilky.

Úspory patrně čekají i druhou značku koncernu PSA - Peugeot. Jak potvrdil generální ředitel Maxime Picat, automobilka již nepočítá s budoucím využitím pohonné hybridní soustavy HYbrid4. Ta se na rozdíl od většiny konkurenčních řešení vyznačuje neobvyklým použitím vznětového motoru.

Systém HYbrid4 spojuje vznětový motor HDi pohánějící přední nápravu a elektromotor na nápravě zadní. Díky dvěma nezávislým pohonům automobily s HYbrid4 prakticky disponují pohonem 4x4. Kromě toho vykazují nižší spotřebu paliva, než jejich nehybridní protějšky. Neobvyklé spojení dieselu a elektromotoru Peugeot zatím nabídnul u modelů 3008, 508 RXH a také DS5.

Nový hybridní pohon u budoucích modelů bude spoléhat na tradičnější zážehový motor, který spíše přijmou také zákazníci z asijských trhů. Kromě Evropy totiž nejsou diesely příliš populární a vyvíjet paralelně dva systémy ekonomicky nedává smysl.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: