Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Škoda Superb SportLine a GreenLine: Jedna sportuje, druhá spoří

News

21.09.2015

U příležitosti autosalonu ve Frankfurtu Škoda Auto představila dvě nové varianty Superbu. Na sportovní notu je laděný Superb SportLine, přízvisko GreenLine si naopak vysloužila úsporná verze, která by měla vystačit s 3,7 litry na 100 km.

Nová generace Škody Superb se již pomalu dostává k prodejcům i ve variantě kombi a přichází tak čas pro speciální verze, které postupně vyplní kompletní nabídku vlajkové lodi škodovky. Superb bude nyní v obou karosářských variantách k dispozici také jako SportLine či GreenLine, oba názvy nejsou v historii Škody Auto ničím novým.

SportLine hlavně jako optický paket

Začněme nejprve Superbem SportLine. Ačkoliv pro Superb ani v současné generaci varianta RS patrně nevznikne, neznamená to, že by si zájemci o sportovně laděný automobil nepřišli na své. Pokud si nový Superb pořídí ve výbavě SportLine, mohou se těšit na podvozek snížený o 15 mm, standardní systém XDS+ a zejména přiostřený vzhled.

Vnějším úpravám dominují černé kryty zpětných zrcátek, decentní spoiler pátých dvěří a také kola o rozměru 18 či 19 palců. V interiéru SportLine poznáte podle sportovního volantu, černého stropu a sedadel se speciálním čalouněním. Čalouněné jsou také výplně dveří a dohromady dává interiér v úpravě SportLine luxusně-sportovní nádech, který je známý spíše z automobilů prémiových značek.

Nabídka pohonných jednotek až na nejslabší 1.6 TDI a 1.4 TSI 92 kW kopíruje standardní verze, avšak pokud Superb SportLine zvolíte například s vrcholným 2.0 TSI o výkonu 206 kW, dynamika bude jistě adekvátní.

Úsporný Superb zdolá až 1780 km na nádrž

Smyslem druhé novinky je naopak dosažení co nejnižší spotřeby paliva. Superb GreenLine vychází ze standardního modelu s agregátem 1.6 TDI 88 kW s manuální šestistupňovou převodovkou. Již „obyčejný“ Superb je vybavený systémem start-stop a také rekuperací energie při brždění. GreenLine dále přidává prodloužené převody a hlavně SCR katalyzátor se vstřikováním močoviny.

Ačkoliv již standardní 1.6 TDI by měl vykazovat velmi nízkou spotřebu, právě díky použití jednoduššího záchytného katalyzátoru musí plýtvat naftou na vypalování oxidů dusíků a v praxi nejezdí o mnoho úsporněji než třeba takový 2.0 TDI 140 kW, který již SCR má. Reálná spotřeba Superbu GreenLine by tak opravdu měla dále klesnout, jelikož systém AdBlue dovolí motoru pracovat s vyšší účinností.

Vylepšení doznala také aerodynamika díky snížení světlé výšky o 15 mm a rovněž instalaci spoileru na 5. dveře. Koeficient aerodynamického odporu Cx tak činí slušných 0,263 u liftbacku a 0,275 u kombi.

Škoda Superb GreenLine slibuje kombinovanou spotřebu 3,7 litru nafty na 100 km, pokud se vám jí podaří ve skutečném provozu dosáhnout, s 66litrovou palivovou nádrží se můžete těšit na dojezd přes 1780 km na jedno natankování.

Zdroj fotografií: Škoda Auto

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: