Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

BMW 330e je eko, třílitr ale rozhodně nemá

Představení

19.09.2015

Nejnovější přírůstek do řady 3 je plug-in hybridem, který má jako základ dvoulitrový benzinový čtyřválec. Číslo v názvu 330e odkazuje na dynamické schopnosti tohoto auta, které jsou podobné benzinové 330i a naftové 330d.

Třetí ze současných „třistatřicítek“ se na třílitrové motory odkazuje jen svým názvem – což je ostatně případ i faceliftované 330i, jejíž přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec dává 185 kW. Zkrátka a jednoduše, dnes už jedině naftová verze 330d (190 kW) spoléhá na klasiku v podobě třílitru. Na jízdní výkony to ale nemá vliv, i hybridní 330e se pyšní výkonem 185 kW a ke sprintu na stovku potřebuje jen 6,1 sekundy.

Novinka v nabídce kombinuje dvoulitr z modelu 320i, který má 135 kW, a elektromotor o výkonu 65 kW. Elektřina dokáže dlouhodobě přidávat 100 Nm a nárazově až 250 Nm, výsledkem spolupráce obou agregátů je maximálně 420 Nm.

V čistě elektrickém režimu 330e ujede 40 km. K tomu potřebuje 7,6kWh baterii, jejíž nabití je otázkou 3 hodin a 15 minut. Při použití rychlonabíječky BMW i Wallbox se potřebný čas zkrátí o hodinu. Instalace baterií si ovšem vyžádala zmenšení zavazadlového prostoru ze 480 na 370 l.

Nový model v nabídce nepřímo nahrazuje stávající ActiveHybrid 3, jehož zadní kola roztáčel přeplňovaný šestiválec (235 kW) a slabší elektromotor (40 kW). Tato kombinace sice byla svižnější – zrychlení z 0 na 100 km/h trvalo 5,3 s – ale spotřeba dosahovala 5,9 l/100 km. Díky dobíjení ze zásuvky je na tom 330e lépe, toto 1660 kg těžké BMW vykazuje 1,9 až 2,1 l/100 km, čemuž odpovídají emise CO2 44 až 49 g/km.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: