Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Nový Renault Mégane odhaluje základní motory a sportovní verzi GT

Představení

18.09.2015

Tříválcový motor alespoň zatím nový Mégane nedostane. Nepočítá se ale ani s ničím silnějším než 100 kW – pokud nechcete rovnou vrcholné provedení Mégane GT.

Renault při frankfurtské premiéře nového Méganu odhalil nabídku motorů, se kterou čtvrtá generace vstoupí do prodeje. Jedná se o dva benzinové a tři naftové agregáty, všechny mají čtyři válce. Základem se stane Energy TCe 100, což je stávající dvanáctistovka v nové verzi podladěné na 74 kW. Alternativou bude Energy TCe 130, ten se nabízí již ve třetí generaci a z objemu 1,2 litru dává 97 kW. Na přání se bude tento motor dodávat s novinkou v podobně sedmistupňové dvouspojkové převodovky.

Jádrem nabídky naftových motorů se má stát Energy dCi 110, také již dobře známý agregát – patnáctistovka o výkonu 81 kW. V nové generaci dosáhne spotřeby 3,3 l/100 km. Volitelně bude dostupný se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou, dále budou zájemci o turbodiesel moci vybírat mezi slabší patnáctistovkou Energy dCi 90 o výkonu 66 kW a šestnáctistovkou Energy dCi 130, která má 96 kW.

Nad touto nabídkou zeje poměrně velká mezera, dalším stupněm je až sportovní Mégane GT poháněný motorem Energy TCe 205. Jedná se o šestnáctistovku s výkonem 150 kW, která bude standardně spojena se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Během roku 2016 se k ní přidá ještě naftová Energy dCi 165, biturbo o objemu 1,6 l s výkonem 121 kW, které bude spolupracovat se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Oba automaty určené pro Mégane GT dostanou navíc funkci Launch Control.

Jako první model nižší střední třídy dostane Mégane GT technologii řízení zadních kol 4Control. Tato funkce se u levnějších vozů běžně nevidí, Renault je v tomto směru průkopníkem – nejprve se 4Control objevil před pěti lety v Laguně, nyní je k dispozici pro Espace a kromě Méganu GT jej dostane i nástupce Laguny, model Talisman.

Mimochodem, nová generace poměrně výrazně vyrostla, s délkou 4359 mm měří o 64 mm více než předchůdce. Zároveň je o 25 mm nižší (1447 mm), má o 28 mm delší rozvor (2669 mm) a o 47 mm větší rozchod předních kol. Šířku karoserie ale zatím Renault tají. Pro objem zavazadlového prostoru se uvádí hodnoty 384 a 434 litrů.

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Cestovní endura hýbou světem. Tak jsme vyrazili vyzkoušet rovnou to nejostřejší, které je v…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: