Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Německý Borgward je čínské auto s motorem od Hyundaie

Představení

18.09.2015

Oživené značce Borgward nechybí sebevědomí, při představování svého prvního modelu, crossoveru BX7, je ale poměrně skoupá na informace. Přesto se nám podařilo rozkrýt pár technických detailů.

Co je novodobý Borgward? Za oživením historického jména stojí potomci zakladatele původní firmy a čínský kapitál. Konkrétně automobilka Foton, která bude Borgwardy také vyrábět – v Číně a dá se předpokládat, že především pro čínské zákazníky. Proto čísla, kterými se představitelé této značky ohánějí, nejsou zase tak nerealistická.

Borgward BX7 se má prodávat od jara 2016 s cenou okolo 26 tisíc eur (zhruba 700 tisíc korun). Brzy mají následovat další verze – a zcela jistě i další modely – přičemž střednědobým cílem je prodávat půl milionu aut ročně. Vzhledem k čínské domovině těchto aut to nezní zase tak nerealisticky. Cena je výrazně nižší než u konkurentů, kterými by mělo být například Audi Q5 nebo Porsche Macan. Dlužno dodat, že SUV s logem připomínajícím Renault má neurčitý design, který vzdáleně připomíná leckteré potenciální konkurenty – vedle výše jmenovaných třeba i francouzské DS nebo korejský Hyundai.

Přímo s Hyundaiem má Borgward společnou ještě jednu věc: motor. Ačkoliv to není nikde oficiálně řečeno, původ přeplňovaného dvoulitru je jasný. Jmenuje se T-GDI, má 165 kW a 300 Nm. Oba parametry souhlasí se stejnojmenným motorem od Hyundaie, Foton navíc patří do koncernu BAIC, který je v Číně výrobním partnerem Hyundaie.

Motor je mimochodem umístěn pod přední kapotou napříč, což je u značky Borgward novinkou. Zadní kola se u čtyřkolky připojují v případě nutnosti, převodovky budou na výběr dvě – šestistupňový automat s měničem a sedmistupňová dvouspojková. Brzy se přidá i plug-in hybridní verze, o naftovém motoru se automobilka nezmiňuje. Ostatně prodej v Evropě má být zahájen až za dva roky…

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: