Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Volvo XC90: Technologie eAxle přidá na zadních kolech 2400 Nm

News

14.09.2015

Proč mít v autě kardan, když jde zadní kola pohánět elektricky? Právě tato otázka stojí za zařízením GKN eAxle, které se nově objeví v hybridním Volvu XC90 T8 Twin Engine.

Co mají společného Peugeot 3008, BMW i8 a nové Volvo XC90? Je to zařízení GKN eAxle, které se stará o čistě elektrický pohon jedné nápravy. V případě Volva se jedná o pohon zadních kol, který realizuje nová generace tohoto zařízení. Váží 15 kg a její rozměry jsou 263 x 310 x 293 mm. Dokáže nahradit mezinápravovou spojku, kardan a transfer.

Jednotku eAxle tvoří elektromotor a dvoustupňová převodovka, která přes spojku roztáčí pomocí diferenciálu zadní kola. V případě, že není pohon zadních kol potřeba, zajistí spojka odpojení převodovky a diferenciálu, aby se snížily jízdní odpory. Účinnost zařízení je údajně 95 %, udávaný točivý moment 2400 Nm. 

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: