Na ojetou Octavii se dává 9 % sleva, tvrdí analýza IBS
12.09.2015
Cena v inzerci a skutečná prodejní cena jsou dvě různé věci. Analýza dat u vybraných ojetin ukazuje, že se běžně dávají slevy ve výši desetiny původní nabídkové ceny.
Získat při nákupu ojetého auta slevu chce každý, a – jak ukazuje zpráva společnosti IBS – v zásadě to není problém. Sluší se ale podotknout, že nejde o žádný hloubkový průzkum, ale spíš prověření údajů u pár vybraných vozů. Konkrétně se rozdíl mezi inzerovanou (nabídkovou) a skutečnou cenou sledoval u čtyř modelů, u každého z nich na vzorku zhruba deseti kusů.
Prvním příkladem je Škoda Octavia II ve verzi po faceliftu s motorem 2,0 l TDI, kde byla prodejní cena v průměru o 9 % nižší, než původně požadovaná. U naftového Golfu VII se šestnáctistovkou se smlouvalo méně (rozdíl 5 %), naopak u MPV Mazda 5 byla skutečná cena o 15 % nižší. „Tento rozdíl je dán (…) omezenou nabídkou na trhu s ojetými automobily, kde se často setkáváme s velkým rozpětím nabídkové tržní ceny. Právě omezený počet těchto automobilů na trhu dovolí obchodníkovi nabídkovou cenu navýšit a vyčkat na příchod zájemce,“ vyvozuje z toho IBS.
„Z výsledků průzkumu je zřejmé, že cena uvedená na inzertních serverech či v autobazarech není vždy konečná. Vyplatí se nad touto cenou zamyslet a pečlivě prověřit technický stav vozidla, protože právě stav vozidla nám dokáže konečnou prodejní cenu výrazně ovlivnit a při nákupu automobilu ušetřit nemalou částku,“ radí v této souvislosti Ladislav Smrčka z výše uvedené společnosti. Faktem je, že ze srovnání dat u čtyřiceti ojetých vozů hlubší závěr vyvodit nelze…