Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Nová Toyota Prius: Hybridy se musí odlišovat

News

11.09.2015

Hybridním Toyotám se daří, vždyť se jich po celém světě prodalo již 8 milionů. Není proto překvapením, že přichází již 4. generace Toyoty Prius, modelu, který se stal symbolem hybridních automobilů.

Je to již 18 let, kdy na svět vyjel první Prius, nenápadný sedan, který se stal průkopníkem nového typu pohonu. Toyota Hybrid System, tak japonský výrobce nazval kombinaci zážehového spalovacího motoru a elektromotoru zásobeného bateriemi, dohromady spojených bezestupňovou planetovou převodovkou.

Toyota Prius se rychle stala úspěšným vozem. Od roku 1997 do současnosti se prodalo 5,2 milionu Priusů a nyní přichází již čtvrtá generace modelu.

Oproti předcházejícím generacím se novinka rozhodla důrazně ukázat, že není obyčejným automobilem s konvenčním pohonem, a tak se může nový Prius pochlubit také poměrně netradičním designem. Karoserie o pár centimetrů narostla do délky a do šířky, její futuristická příď a záď odhalují inspiraci vodíkovou Toyotou Mirai.

Díky použití nové platformy TNGA (Toyota New Global Architecture) je Prius lehčí a jeho skelet o 60 % tužší. Součástí TNGA je také nová zadní náprava s dvojitými lichoběžníky.

O technických parametrech zatím Toyota příliš nemluvila, použití atmosférického zážehového motoru 1.8 s Atkinsonovým cyklem však bude zachováno. Prius dostane nové akumulátory, které poskytnou větší kapacitu při nižších rozměrech a hmotnosti. Spekuluje se také, že za příplatek bude možné osadit akumulátory Li-Ion (standardně doposud NiMH).

Toyota slibuje, že pohon nového Priusu bude účinnější (přes 40 %) a o přibližně 10 % úspornější. Na jeden galon paliva tak urazí 55 místo 50 mil, přepočtem dostáváme spotřebu přibližně 4,3 litru na 100 km.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: