Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Singer 911: klasické Porsche přichází z Kalifornie

News

18.08.2015

Na západním pobřeží Spojených států se rodí nová klasická Porsche. Společnost Singer na základě Porsche 911 z 90. let staví automobily, které nabídnou vzhled prvních „devětsetjedenáctek“ v kombinaci s jedinečnými výkony.

Porsche 911 je kultovním sportovním vozem již přes 50 let. Nezaměnitelný design a plochý šestiválec za zadní poháněnou nápravou jsou natolik geniální kombinací, že dokonce i současná generace se těmito charakteristickými vlastnostmi hlásí k odkazu první 911 z roku 1964. Bohužel pro fanoušky klasických Porsche, emisní a bezpečnostní limity, stejně tak jako nároky na komfort způsobily, že dnešní Porsche 911 již postrádá vzduchem chlazený motor a vedle originálu působí jako obr, vždyť také váží téměř dvojnásobek!

Kdo si chce s historickou 911 dnes zazávodit na okruhu či ji užívat každý den cestou do práce, má ve většině případů již smůlu. Ceny veteránů se vyšplhaly do takové výše, že zejména výkonnější a vzácnější verze jsou již mnohdy příliš drahé či jednoduše k nesehnání. A ani samotní majitelé těchto vozů nechtějí riskovat zničení vzácných kousků, kterých na světě zbývají jen desítky či stovky.

Když je staré Porsche nové…

Pro ty, kteří se nechtějí svého snu o klasickém Porsche vzdát, se nabízí alternativa nesoucí jméno Singer. Kalifornská společnost, jejíž jméno společné s výrobcem šicích strojů jen shodou náhod, již od roku 2009 vzdává hold historii a pro své zákazníky staví vozy, které jsou věrným odkazem klasického Porsche 911. Kromě retro vzhledu ale Singer přidává jeden nezanedbatelný bonus, moderní techniku, která umožňuje dosahovat patřičných výkonů.

Automobily, jejichž vzorem jsou zejména slavné verze 911S, lehká Carrera 2.7 RS a také závodní 911R, však nelze označit za pouhé repliky. Jako základ svých vozů Singer používá skutečná Porsche 911, avšak z pozdější (a méně vzácné) generace 964, která vznikala v letech 1989 až 1994. Technická řešení tak zůstávají v maximální míře věrná originálu a kód motorů se shoduje s číslem šasi. Karoserii, odpovídající svým tvarem první generaci 911, Singer vyrábí novou, k dosažení nízké hmotnosti, která nepřesahuje 1300 kg, jsou ve velké míře použita uhlíková vlákna.

Středobodem nabídky je kupé, avšak letos byla zahájena také produkce targy. V druhém případě na vás čeká charakteristický střešní oblouk za hlavami cestujících a vyjímatelný stropní díl, přesně tak, jako u Porsche z 60. let. Pohled na interiér jen potvrzuje věrné zpracování originálu. Interiéru dominuje palubní deska z Porsche včetně dobových sedadel a ovládacích prvků. Singer si velmi zakládá na kvalitě a ručním zpracování, volit lze z nepřeberného množství materiálů a barev.

Vzduchem chlazené motory mají až 395 koní

V klasickém Porsche 911 nesmí chybět vzduchem chlazený šestiválec typu boxer a přesně takový v Singeru najdete. Originální bloky motorů 911 jsou ručně kompletně renovovány a znovu vyváženy, případně jsou osazeny motory nové vyráběnými ve spolupráci s firmou Cosworth. Na výběr jsou dokonce hned tři jednotky, základní objem 3,6 l v moderním vydání odpovídá výkonu 270 koní, větší motor 3,8 l pak nabídne 360 koní. Poslední novinkou, která se představila ve voze Singer 911 Targa, je šestiválec 4,0 l. Díky výkonu 395 koní a točivém momentu 430 Nm s ním Singer zrychluje z 0 na 100 pod 4 sekundy a zvládá až 290 km/h. Převodovka je manuální šestistupňová a svůj původ má v rovněž v Porsche 911, tentokrát v generaci 993.

Jak již bylo zmíněno, podvozek vychází z generace 964, ani jemu se však nevyhnuly zásadní úpravy. V podání Singeru byl snížen a obdařen nastavitelnými tlumiči Öhlins, 17palcová kola obouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport PS2s a vypadají přesně jako originální litá kola Fuchs. Čtyřpístkové brzdy s větranými kotouči na všech kolech se postarají o to, že Singer zkrotíte za každých okolností.

Na okruhu stíhá ty nejlepší, cenou je předčí

O potenciálu originální konstrukce v moderním podání Singeru vypovídá například test magazínu Road and Track, který podrobil 4litrovou verzi testování na závodním okruhu Laguna Seca. Nejlepší dosažený čas na kolo 1:35.5 odpovídá Nissanu GT-R Nismo či Porsche 911 GT2 RS, Ferrari 458 Italia bylo o 0,7 sekundy pomalejší. Naměřené zrychlení z 0 na 100 za 3,3 sekundy je stejné jako v případě současného Chevroletu Corvette Z06, o pouhých 0,2 sekundy byl Singer pomalejší na čtvrt míli. Schopnosti brzd dokresluje fakt, že Singer v testu zastavil z rychlosti 100 km/h na méně než 35 metrech.

Singer 911 není pro každého, těžko může nabídnout pocit z vlastnictví historické 911 sběratelské hodnoty. Avšak pokud je vaším snem staré Porsche 911 v dokonalém stavu a s výkony dnešních sportovních aut, mohla by to být ta pravá volba. Cena odpovídá zakázkové ruční výrobě a exkluzivitě a záleží na konkrétním voze, pro orientaci může posloužit částka kolem 400 tisíc amerických dolarů, tedy téměř 10 milionů korun.

Zdroj fotografií: Singer Vehicle Design, Road and Track

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: