Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Tři turba nestačí: BMW pracuje na dieselu se čtyřmi dmychadly

News

01.08.2015

Vrcholná vznětová motorizace pro nové BMW řady 7 bude disponovat celkem čtyřmi přeplňovacími elementy. Šestiválcový über-diesel by měl nést označení B57 TOP.

Skoro se zdá, že si bavorský výrobce vzal k srdci ono slavné rčení o sportovní obuvi a nyní se řídí podle hesla: „Čím více turbodmychadel, tím více BMW.“ Není tomu dávno, co svou konstrukcí šokovalo veřejnost BMW M550d, které jako první osobní automobil přišlo se vznětovým šestiválcem dopovaným hned třemi turbodmychadly.

Rekordní výkon 280 kW a točivý moment 740 Nm by měl teoreticky dostačovat i nejnáročnějším zájemcům o vznětový agregát, opak je však pravdou. Pro novou generaci řady 7 se již nepočítá se vznětovým osmiválcem, pod označením 750d se tak bude skrývat pouze třílitrový šestiválec. Aby nejsilnější diesel ve vlajkové lodi značky byl patřičně jedinečný a mohl vzdorovat víceválcovým konkurentům, chystá dle dostupných informací BMW pro motor čtvrtý přeplňovací element.

Dokonale plynulý tah díky kompresoru?

Podrobnosti zatím nejsou známé, avšak lze předpokládat, že soustavu tří turbodmychadel doplní elektricky poháněná turbína, která zajistí dokonale lineární a mohutný tah od volnoběžných otáček – tedy přesně to, co se o reprezentativní limuzíny očekává. Na rozdíl od turbodmychadel totiž kompresory nevykazují prodlevu při potřebě akcelerace a v praxi je použití turba a kompresoru poměrně běžné. V masové produkci jej proslavil například koncern VW se svými twinchargery 1.4 TSI.

Komplikovanost pohonné jednotky přeplňované třemi turbodmychadly a kompresorem logicky vzbuzuje pochyby ohledně spolehlivosti. V nejvyšších třídách se však hraje spíše na prestiž než na nízké servisní náklady, a tak lze předpokládat, že si naftový vrchol své zákazníky najde. Ostatně ruku na srdce, ani osmiválcové turbodiesely se žádnou velkou spolehlivostí nikdy chlubit nemohly, ať už šlo o vozy BMW, Audi či Mercedes-Benz.

Nový motor s údajným označení B57 TOP by měl nabídnout přes 400 koní a 800 Nm, samozřejmě ve spojení s pohonem všech kol xDrive. Jeho použití lze očekávat také v dalších modelech značky, zejména ve velkých SUV X5, X6 a plánovaném X7.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: