Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Subaru Levorg se chystá do Evropy, co říkají první recenze?

News

11.07.2015

Značka Subaru se v posledních letech v Evropě zaměřuje výhradně na crossovery. Tato jasná profilace se ale letos změní, do nabídky se vrátí klasické kombi – samozřejmě vybavené pohonem všech kol.

Poslední připomínkou modelu Legacy zůstává Outback a místo Imprezy se prodává jen XV… Modelová paleta značky Subaru se v posledních letech na evropských trzích změnila k nepoznání. S letošním podzimem však nastane částečný obrat zpět k tradicím – do prodeje se dostane klasické kombi Levorg, které se na domácím, japonském trhu nabízí již rok a půl.

Novinka velikostně přesně zapadá mezi XV a Outback. S oběma také sdílí techniku, a aby to nebylo tak jednoduché, nejbližším příbuzným Levorgu je nová generace ostrého sedanu WRX STI. S ním kombi sdílí rozvor 2650 mm i základní designové rysy. Celková délka 4690 mm pasuje Levorg na pomezí nižší střední a střední třídy – je například o 5 mm delší než Octavia Combi a o 40 mm kratší než Audi A4 Avant.

Jediným motorem určeným pro evropské trhy je 1,6 l DIT – čtyřválec boxer s turbodmychadlem, který má 125 kW (170 k) a 250 Nm. To jsou parametry velice blízké 2,5litrovému atmosférickému čtyřválci v Outbacku, menší Levorg se ale pochopitelně vyznačuje lepší dynamikou (z 0 na 100 km/h za 8,9 sekundy).

Levorg se vyrábí také s přeplňovaným dvoulitrem, který má 221 kW (300 k) a 400 Nm, tento agregát se svými parametry ale prakticky shoduje s 2,5litrovým WRX STI, proto se u nás nabízet nebude. Subaru pochopitelně nechce tříštit zájem zákazníků mezi dva velmi podobné modely.

A jak nový model hodnotí první recenze? Největším překvapením je využití vnitřního prostoru, zejména prostor na zadních sedadlech – ve svislém i podélném směru – a přístup do zavazadlového prostoru, který má objem 522 litrů. Po sklopení zadních sedadel vznikne zcela rovná plocha, do níž jen nepatrně zasahují podběhy zadních kol. V kvalitě zpracování interiéru udělalo Subaru značný pokrok, stejně jako u nové generace Outbacku.

Šestnáctistovka je standardně spojená s bezestupňovou převodovkou Lineartronic. Tato kombinace prý, navzdory relativně vysokému výkonu, svádí spíše k poklidnému stylu jízdy. Převodovka však, stejně jako ve všech nejnovějších Subaru, při razantnějším sešlápnutí plynu začne „řadit“ virtuální stupně, které lze aktivovat také pádly na volantu. Problémem je spíše nevýrazný projev motoru ve vysokých otáčkách.

Navzdory mimořádně dobré ovladatelnosti se proto recenzentům jeví jako nesilnější stránka nového modelu všestrannost, bezproblémová trakce a tradiční přístup ke konstrukci vozu, který majitelé starších Imprez a Legacy jistě ocení. Na sportovní jízdu je tu zkrátka WRX STI.

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: