Jeep Cherokee má s novým turbodieselem 200 koní a 450 Nm
10.07.2015
Jeep v tichosti obměnil nabídku motorů v SUV Cherokee. Výkonnější naftový dvoulitr nahradil nový motor o objemu 2,2 litru, který je výrazně silnější.
Nabídka naftových motorů se u Jeepu Cherokee od loňského roku omezovala na dvě verze dvoulitrového čtyřválce: 103 kW/350 Nm a 125 kW/350 Nm. Slabší z nich v nabídce zůstává i nadále, zatímco silnější bude nahrazena hned dvěma variantami nově vyvinutého motoru o objemu 2,2 litru. Obě mají 440 Nm, což představuje nárůst o 25 %. Slabší dosahuje maxima výkonu 136 kW, silnější dokonce 147 kW, tedy rovných 200 koní. Kombinovaná spotřeba naopak klesla o jeden decilitr na 5,7 l/100 km a akcelerace z klidu na 100 km/h se výrazně zrychlila – u 200koňové verze trvá 8,5 místo dosavadních 10,3 sekund.
Standardem je u nového motoru pohon všech kol a devítistupňový automat, silnější verze může být na přání doplněná o redukční převodovku. Vedle něj v nabídce zůstává 2,0 l MultiJet II s manuální převodovkou. Ten má 103 kW a 350 Nm, pohání přední nebo všechna kol.
TIP: otestovali jsme Jeep Cherokee s devítistupňovým automatem
Nový 2,2 l MultiJet II má přesný objem 2184 ccm. Od předchozího motoru se liší mimo jiné novou hliníkovou hlavou motoru, novým turbodmychadlem, inteligentním alternátorem, variabilním olejovým čerpadlem a odlehčenými pohyblivými částmi. Solenoidové vstřikování common rail dosahuje tlaku 2000 bar místo dosavadních 1600 bar.
Motor se vyrábí v italské továrně Pratola Serra a v budoucnu by se měl objevit i v dalších modelech koncernu Fiat. Momentálně je ale určen jen pro Cherokee a jeho prodej se postupně rozebíhá – v českém ceníku ještě není, zatímco v italském nebo německém již nahradil dvoulitr.