Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Budoucnost BMW M: Menší motory, větší výkon a pohon všech kol

Tajné projekty

06.07.2015

Výkon současných modelů BMW M se dostal na hranici možností převodového ústrojí. Nová generace osmiválce bude silnější, proto se musí změnit způsob přenosu výkonu na silnici.

Nový šéf divize BMW M, Nizozemec Frank van Meel, přiznává, že speciální edice BMW M5 30 Jahre se s výkonem 600 koní dostala na hranici toho, co je u současné techniky možné efektivně využít. V tomto kontextu se zmínil jen o převodovkách, v budoucnu se kvůli rychlosti počítá jen s automaty a dvouspojkovým ústrojím – ačkoliv počet příznivců manuálního řazení není lidem v BMW lhostejný.

Co je ale řečeno mezi řádky? K efektivnímu přenosu více než 600 koní na silnici je potřeba pohonu všech kol. Nakonec konkurenční modely Audi se jinak než jako 4x4 nevyrábí a Mercedes-AMG vnímá předloňské rozšíření nabídky o pohon všech kol jako velmi úspěšný krok. BMW tedy zůstává věrné výhradně zadnímu pohonu jako poslední.

V příští generaci BMW M5 by se měl navíc objevit nový menší motor. Objem osmiválce klesne ze současných 4,4 na 4,0 litru – díky tomu bude nová V8 moct sdílet více konstrukčních řešení s třílitrovými šestiválci a dvoulitrovými čtyřválci. Mimochodem, stejné byly důvody Mercedesu k vývoji nového čtyřlitru, který pohání třídu C ve verzi AMG a sportovní kupé AMG GT.

Zmenšení objemu má ještě jeden důvod. Auta s motory o objemu do 4,0 litru spadají na důležitém čínském trhu do nižšího pásma zdanění. Prolomení hranice 600 koní (441 kW) a 700 Nm přitom není při dnešních technických možnostech problémem ani se čtyřlitrovým motorem.

Tagy: BMW, BMW M, M5
Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: