Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Fiat omladil pětistovku, nová 500 se začne prodávat v červenci

Představení

03.07.2015

Úspěšná sestava se nemění, proto Fiat při faceliftu modelu 500 vsadil na decentní úpravy: dopřál mu výraznější vzhled přídě i zádě a k tomu přidal novou palubní elektroniku.

Červenec je u Fiatu měsícem pětistovky. Dne 4. července 1957 měl světovou premiéru legendární Fiat 500 a přesně o 50 let později se světu poprvé ukázala jeho moderní reinterpretace. O dalších osm let později se představuje facelift, který přináší decentní vylepšení vzhledu.

Z čelního pohledu je rozdíl zřejmý ihned. Nové provedení má hlubší výraz, hlavní světlomety dostaly tzv. polyelyptickou grafiku, která se poprvé ukázala na crossoveru 500X. Spodní světlomety mají nově protažený tvar a nesou LED denní svícení a obrysová světla. Složitější maska chladiče vypadá dospěleji a inspiruje se více dávným Fiatem 600. Větší nasávací otvor vespod nárazníku a větší množství chromu jdou zcela v duchu nejnovějších trendů.

Zadní pohled odhalí zcela nová koncová světla, která tvoří jen lomený prstenec okolo středu vyvedeného v barvě karoserie. Toto unikátní řešení vytváří v noci efekt, který Fiat nazývá „světelné tetování“. Zadní mlhovka a couvací světlo se přestěhovaly na okraje chromované lišty ve spodní části nárazníku. Součástí faceliftu je také uvedení přepracovaných vzorů litých kol a rozšíření možností individualizace vzhledu karoserie.

Palubní deska nově může nést 5‘‘ dotykový displej multimediálního systému Uconnect a barevný displej palubního počítače.

Modernizovaný Fiat 500 se bude vyrábět se širokou škálou motorů, které mají stejné parametry jako dosud – nově ale bez výjimky splňují Euro 6. Základem bude atmosférický čtyřválec 1,2 l/51 kW, jeho větším souputníkem je 1,4 l/74 kW. Dvouválec TwinAir 0,9 l existuje v atmosférickém (48 kW) i přeplňovaném provedení (63 a 77 kW) a kromě toho pětistovka dostane i turbodiesel 1,3 l MultiJet II o výkonu 70 kW. Na českém trhu se ale nebudou nabízet všechny tyto motory. Bližší podrobnosti budou známy v průběhu července.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: