BMW 2 Active Tourer s hybridním pohonem je obdobou supersportu i8
02.07.2015
Plug-in hybridní verze velkoprostorového MPV spojí benzinový tříválec a výkonný elektromotor. Každý z nich pohání jednu nápravu.
Co má společného BMW 2 Active Tourer s pohonným ústrojím eDrive a supersport BMW i8? Překvapivě hodně! Nejen že jsou oba modely plug-in hybridy, ale sdílí spolu koncepci pohonného ústrojí. Základem je 1,5litrový přeplňovaný tříválec doplněný o generátor elektrického proudu – v i8 se nachází vzadu, prototyp hybridního MPV má tuto jednotku umístěnou mezi předními koly. V obou případech je na druhém konci auta, u Active Toureru tedy u zadní nápravy, elektromotor, který dotváří hybridní pohon všech kol a zároveň je schopen vůz pohánět i výhradně vlastní silou.
Celá soustava je v rodinné řadě 2 pochopitelně naladěná na skromnější parametry. Benzinový motor má 100 kW a 220 Nm, stejně jako v konvenčním provedení 218i Active Tourer. K němu je přepojená šestistupňová automatická převodovka a elektromotor, který slouží primárně jako generátor pro dobíjení baterií. Při akceleraci ale umí přidat svých 15 kW a až 150 Nm, čímž pomůže rychlosti rozjezdu a zvýší účinnost hnací soustavy.
Nepřehlédněte: existuje také sedmimístná verze BMW 2 Gran Tourer
Zadní elektromotor, opatřený dvoustupňovou převodovkou, má 65 kW a 165 Nm. Může pracovat v režimu 4x4, nebo vůz pohánět sám vlastní silou. V takovém případě je dojezd s plně nabitými akumulátory 38 km a rychlost je omezena na 130 km/h.
Při plném využití potenciálu hnací soustavy zrychlí hybrid z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy – to je hodnota srovnatelná s nejvýkonnějším sériově vyráběným zástupcem řady 2 Active Tourer, modelem 225i (2,0 l turbo, 170 kW, 350 Nm).
TIP: BMW 2 Active Tourer jsme již vyzkoušeli s naftovým dvoulitrem
Kombinovaná spotřeba podle platných předpisů činí jen 2,0 l/100 km. Tomu odpovídají emise CO2 50 g/km, což tomuto modelu zajistí v mnoha zemích znatelné daňové úlevy. Mimochodem, srovnatelné hodnoty BMW deklaruje i u supersportu i8, který má však o poznání výkonnější motory – spalovací se pyšní 170 kW a elektrický 96 kW.
V případě plug-in hybridního Active Toureru se jedná jen o prototyp, a tak BMW další podrobnosti tají. Sériová výroba je ale jistotou, byť bez konkrétního data uvedení na trh.