Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Mercedes třídy A dostane silnější motory, AMG bude mít 380 koní

Představení

29.06.2015

Po třech letech čeká Mercedes-Benz třídy A facelift, který přináší řadu drobných vylepšení. Nejzřetelnějším je posílení motorů.

Třetí generace třídy A je pro Mercedes obrovským úspěchem, a to i přes pár zřetelných nedostatků (zejména těsný prostor na zadních sedadlech). Celosvětové prodeje každým rokem rostou a povedlo se naplnit i cíl oslovit mladší zákazníky – jejich průměrný věk ve srovnání s předchůdcem klesl o 13 let.

Proto ani při faceliftu není důvod pro žádné radikální změny. Mercedes teda Áčku zostřil rysy na přídi, přidal LED světlomety místo bi-xenonových, a design zadního nárazníku i grafiku zadních světel sladil s třídou C. Více změn čeká uvnitř: nový přístrojový štít, nový multimediální systém s větším displejem a rozšířený o konektivitu Apple CarPlay a MirrorLink, nové barvy a kvalitnější materiály. Třídu A bude navíc po faceliftu možné vybavit adaptivními tlumiči.

Motory dostaly nové názvy a ty silnější z nich i vyšší výkon. Novým základem se stává benzinová šestnáctistovka s turbem A 160 o výkonu 75 kW (točivý moment 170 Nm), dále následují známé verze šestnáctistovky A 180 (90 kW) a A 200 (115 kW) nebo dvoulitrová čtyřkolka A 220 4Matic (135 kW). Dvoulitr A 250 si zachovává výkon 155 kW, jeho speciální derivát A 250 Sport si však polepšil na 160 kW. Obě „dvěstěpadesátky“ mohou mít pohon všech kol.

Z označení turbodieselů mizí zkratka CDI, nová jména jsou jednodušší. Jedná se o patnáctistovky od Renaultu A 160 d (66 kW), A 180 d (80 kW) a vlastní 2,2litry A 200 d (100 kW) a A 220 d (130 kW). Nejvýkonnější z naftových motorů posílil o 5 kW (v třídě B se tato změna odehrála už loni na podzim), pro typy 200 d a 220 d se navíc nabízí volitelně i pohon všech kol.

Vrcholný model Mercedes-AMG A 45 4Matic, který je nejvýkonnějším sériově vyráběným dvoulitrem, posílil z 265 na 280 kW, tedy o dvacet koní na výsledných 380. Narostlo také maximum točivého momentu, ze 450 na 475 Nm, a ve spojení s zkrácením převodů od trojky výš to znamená lepší akceleraci z 0 na 100 km/h – o čtyři desetiny na 4,2 sekundy. Balíček AMG Dynamic Plus navíc mimo jiné přidá na přední nápravu samosvorný diferenciál.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: