Alfa Romeo Giulia se představila světu: vrcholná verze QV má 510 koní
24.06.2015
Nová naděje Alfy Romeo se chystá bojovat s konkurencí emocemi, ale také snovými výkony. Šestiválec od Maserati zvládne Giulii katapultovat z 0 na 100 za 3,9 sekundy. Bude to stačit na záchranu tradiční italské značky?
Alfa Romeo konečně ukončila spekulace nad dlouho očekáváným nástupcem typu 159. Alfa Romeo Giulia, model, do kterého nyní značka vkládá své naděje na velký návrat na výsluní, se představil veřejnosti u příležitosti 105. výročí od jejího založení. Stalo se tak v továrním muzeu nedaleko Milána a sedan střední třídy se ukázal rovnou v té nejlepší verzi.
Z hlediska designu novinky se nekoná velké překvapení. Na vysoká očekávání široké motoristické veřejnosti odpovídá Giulia sportovními proporcemi, krátkými převisy karoserie a pro Alfu Romeo tradiční maskou s dominujícím trojúhelníkem. Oficiální snímky interiéru ani podrobnější technické informace zatím nejsou dostupné, avšak dle dosavadních náznaků by hlavní zbraně měly být pod kapotou.
Nový úhlavní konkurent BMW 3, Audi A4, Mercedesu třídy C či nového Jaguaru XE se pyšní ideálním rozložením hmotnosti 50:50 a vyspělým podvozkem, který využívá lichoběžníková ramena vpředu a víceprvkovou nápravu vzadu. Alfa Romeo se opět vrací k pohonu zadních kol (alternativně bude v nabídce i pohon všech kol), navíc bude vybavena vektorováním točivého momentu dle aktuálních podmínek.
Giulia vykazuje velmi dobrou aerodynamiku, tu nadále zlepšuje aktivní „splitter“ vpředu, který stejně jako u Ferrari 458 zajišťuje optimální přítlak. V kombinaci s nízkou hmotností dosaženou širokým použitím hliníku a uhlíkových vláken by se mělo jednat o vůz, který poskytne řidiči dokonalou odezvu a zábavu za volantem.
510 koní proti všem! BMW M3 nestíhá
Jak již bylo řečeno, Giulia se představila rovnou ve své vrcholné specifikaci Quadrifoglio Verde (v italštině čtyřlístek, tradiční označení pro nejvýkonnější modely AR). Spekulace, že se do nové Alfy dostane dvojitě přeplňovaný šestiválec z dílny Maserati, se naštěstí potvrdily. Giulia QV s tímto agregátem nabídne výkon 510 koní (375 kW) a výborný poměr hmotnosti a výkonu – méně než 3 kg na 1 koňskou sílu. Alfa Romeo udává, že zrychlení z 0 na 100 nejrychlejší Giulia zvládne za 3,9 sekundy, tedy rychleji než konkurenční BMW M3 či Mercedes AMG C 63 S!
Zdá se, že Alfa Romeo by mohla být s novou Giulií zachráněna. Záviset to však bude do velké míry také na tom, jaké budou civilní modely tvořící naprostou většinu prodejů. O dalších podrobnostech budeme dále informovat.
Podívejte se na videa, jak vypadá Giulia v bílé a jak nový šestiválec zní: