Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Mercedes své SUV zaoblil a přejmenoval na GLC, prodávat se začne v září

Představení

23.06.2015

Výraznou změnu vzhledu provází přejmenování nástupce třídy GLK na GLC. Je výrazně větší, využívá techniku céčkového Mercedesu a přináší pestrou paletu čtyřválcových motorů.

Jedno z nejhranatějších aut na trhu se proměnilo k nepoznání. Nový název GLC odkazuje na třídu C, k níž má novinka blízko designem, velikostí i použitou technikou. Karoserie novinky, interně označované X253, je s délkou 4,66 metru o 13 cm delší než předchůdce. Zároveň je o 5 cm širší a rozvor se natáhl z 2755 na 2873 mm – to je ještě o 3 cm víc než u třídy C.

V souladu se zvětšením vnějších rozměrů narostl i prostor pro cestující. V podélném směru je o 57 mm více místa, v příčném o 57 mm vpředu a 34 mm vzadu. Zlepšila se i využitelnost zavazadlového prostoru: 580 l je až o 110 l více než u GLK (dle verze), šířka mezi podběhy narostla o 150 na výsledných 1100 mm. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 40/20/40.

Nabídku motorů zatím tvoří tři čtyřválcové agregáty, které pohání vždy všechna kola pomocí devítistupňové automatické převodovky 9G-Tronic. Základem je dvojitě přeplňovaný naftový GLC 220 d 4Matic o objemu 2,2 litru, který má 125 kW a 400 Nm v širokém rozsahu od 1400 do 2800/min. Kombinovaná spotřeba činí dle konkrétní specifikace 5,0 až 5,5 l/100 km, zrychlení z 0 na 100 km/h je dílem 8,3 sekundy.

Silnější variantou je GLC 250 d 4Matic o výkonu 150 kW, který má maximum točivého momentu 500 Nm. Zájemce o benzinový motor uspokojí přeplňovaný dvoulitr GLC 250 4Matic, který dává 155 kW a 350 Nm. S maximální rychlostí 222 km/h a akcelerací na stovku 7,3 sekundy je nerychlejším zástupcem třídy GLC.

Později se v nabídce objeví i plug-in hybrid GLC 350 e 4Matic, který k benzinovému dvoulitru přidává elektromotor o výkonu 85 kW. Tato varianta bude využívat sedmistupňovou převodovku. Dojezd čistě na elektřinu bude 34 km, v hybridním režimu by měl tento vůz zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy.

Podle zatím nepotvrzených informací se příští rok chystá také příchod sportovních verzí Mercedes-Benz GLC 450 AMG (3,0 l V6/270 kW) a Mercedes-AMG GLC 63 (4,0 l V8/350 kW).

K technickým výjimečnostem dále patří snížení hmotnosti o 80 kg a optimalizace aerodynamiky. Součinitel odporu 0,31 je o tři setiny lepší než u GLK a překonává i konkurenční BMW X3 (to má 0,33). Standardní ocelový podvozek Agility Control bude za příplatek možné vyměnit za vzduchový Air Body Control. Ten je mezi SUV střední třídy ojedinělou záležitostí. Jednou z jeho výhod je možnost zvýšit v terénu světlou výšku o 50 mm.

V seznamu příplatkové výbavy se dále objevují moderní vymoženosti jako head-up displej, LED světlomety, navigace ovládaná touchpadem a celá řada asistenčních systémů.

Prodej nového modelu bude zahájen v druhé polovině září.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: