Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Bratislava patří Česku: Petr Fulín zvítězil na Slovakiaringu

Sport

21.06.2015

Evropský šampionát cestovních vozů má českou hvězdu: Petr Fulín porazil na Slovakiaringu domácího Maťa Homolu.

Evropský šampionát cestovních vozů se na okruhu 40 km od Bratislavy jel jako doprovod slavnějšího WTCC. Avšak zatímco ve světovém mistrovství se jedná o souboj továrních Citroënů a následně až zbytku světa, jeho evropská odnož je podstatně vyrovnanější. Petr Fulín se Seatem Leon Cup Racer vyhrál kvalifikaci o pouhých osm setin a oba nedělní závody proto slibovaly vyrovnanou podívanou. V ETCC se jezdí stejným systémem jako ve WTCC: v sobotu se jede kvalifikace (její vítěz dostane prémiové tři body) a v neděli pak dva závody (ve druhém se prvních osma aut na roštu seřadí v opačném pořadí, než dojelo v prvním závodě).

První závod Petr získal systémem start – cíl. „Kvůli vyrovnanosti startovního pole jsem byl na startu velice nervózní, povedlo se mi ale dobře vyrazit a v prvních kolech si vybudovat dostatečný náskok. Pomohl mi i souboj o druhé místo.“ Ten sváděl mladý Slovák Maťo Homola s Maďarem Ferencem Ficzou, který ale dostal defekt a nakonec proto dojel až poslední. Třetí pozici obsadil Srb Dušan Borkovič. Všichni čtyři sedlají závodní Leony. V ETCC závodí ještě druhý Čech, Michal Matějovský pilotuje BMW E90 320 si. Celkově skončil osmý, ve své třídě však první.

Pořadí prvního závodu ETCC

Pořadí

Pilot

Vůz

Celkový čas

1.

Petr Fulín (CZE)

Seat Leon Cup Racer

0:20:17.492

2.

Maťo Homola (SVK)

Seat Leon Cup Racer

0:20:22.172

3.

Dušan Borkovič (SRB)

Seat Leon Cup Racer

0:20:26.539

4.

Norbert Tóth (HUN)

Seat Leon Cup Racer

0:20:29.288

5.

Davit Kajaia (GEO)

BMW E90 320 TC

0:20:30.767

6.

Anreas Pfister (DEU)

Seat Leon Cup Racer

0:20:31.240

7.

Ronny Jost (CHE)

Seat Leon Cup Racer

0:20:32.976

8.

Michal Matějovský (CZE)

BMW E90 320 si

0:20:40.728

9.

Peter Rikli (CHE)

Honda Civic FD

0:20.45.288

10.

Dejan Bulativič (MNE)

Seat Leon Cup Racer

0:20:46.319

 

Celkové pořadí Michalovi zabezpečilo první místo na startovním roštu druhého závodu. Petr startoval z osmého místa: „Do druhého závodu jsme nasadili pneumatiky z kvalifikace a změnili nastavení tlumičů, auto bylo bohužel trochu nedotáčivější. Ve třetí zatáčce jsem vyjel z trati a přišel o dvě místa.“ Petr se nakonec probojoval (i díky dalšímu defektu Ference Ficza) až na čtvrté místo, předjel i svého krajana Michala Matějovského, který skončil šestý. Vítězství si suverénním výkonem vyjel Dušan Borkovič. Maťo Homola se dlouho snažil o víkendové prvenství, ke kterému by mu stačilo druhé místo, ale v závodě číslo dvě dojel třetí. Pomyslnou stříbrnou medaili totiž uhájil Gruzínec Davit Kajaia s BMW E90 320 TC (jeho vůz má na rozdíl od auta Michala Matějovského turbo). Kajaia tak pomohl k celkovému vítězství Petrovi Fulínovi. Čech se s Dušanem Borkovičem dělí o průběžné prvenství v pořadí šampionátu. Příští závod se jede již za týden na francouzském okruhu v Le Castellet.

Pořadí

Pilot

Vůz

Celkový čas

1.

Dušan Borkovič (SRB)

Seat Leon Cup Racer

0:28:07.495

2.

Davit Kajaia (GEO)

BMW E90 320 TC

0:28:09.440

3.

Maťo Homola (SVK)

Seat Leon Cup Racer

0:28:10.039

4.

Petr Fulín (CZE)

Seat Leon Cup Racer

0:28:16.762

5.

Andreas Pfister (DEU)

Seat Leon Cup Racer

0:28:19.762

6.

Michal Matějovský (CZE)

BMW E90 320 si

0:28:21.068

7.

Peter Rikli (CHE)

Honda Civic FD

0:28:34.629

8.

Ibrahim Okyay (TUR)

BMW E90 320 si

0:28:36.829

9.

Ronny Jost (CHE)

Seat Leon Cup Racer

0:28:44.854

10.

Mladen Lalušič (SRB)

Seat Leon Cup Racer

0:28:48.084

 

Odpolední závody WTCC opanovaly Citroëny. V prvním dojeli tovární piloti v pořadí Yvan Muller, José María López a Sébastien Loeb, ve druhém zvítezil Loeb, před Lópezem a Mullerem. Pomyslnou trofej pro zbytek světa získal nejpve Rob Huff s Ladou a následně Gabriele Tarquini s Hondou. Mezi soukromníky byl v obou nejlepší Hugo Valente s Chevroletem Cruze TC1.

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: