Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Peugeot 308 GTi má až 270 koní, na stovku zrychlí za 6 sekund

Představení

18.06.2015

Sportovní novinka od Peugeotu má techniku z kupé RCZ R. To mimo jiné znamená ostrou šestnáctistovku a samosvorný diferenciál.

Pod kapotou nejnovějšího hot hatche od Peugeotu se nachází motor 1,6 l THP, který byl vyladěn na extrémních 200 kW (270 k). Maximum točivého momentu je 330 Nm v širokém rozsahu od 1900 do 5000/min. Kvůli tomu byl motor důkladně přepracován – má kované hliníkové písty, zesílené ojnice a upravené sání i výfuk. Od slabších verzí se nejostřejší provedení šestnáctistovky odlišuje také výkonnějším mezichladičem stlačeného vzduchu nebo zesílenými silentbloky.

Stejně jako v modelu RCZ R se v 308 GTi přenáší síla motoru na přední kola přes zesílený šestistupňový manuál a samosvorný diferenciál Torsen. Vůz vážící 1205 kg se díky tomu na stovku rozjede za 6,0 sekundy, to je o desetinu pomaleji než kupé RCZ R. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h.

Nezbytnými úpravami prošel také podvozek. Je o 11 mm snížený, má zesílená ramena i stabilizátory, tužší pružiny a jinou konstrukci tlumičů. Kola obouvají pneumatiky Michelin Super Sport 235/35 R19, jejich rozchod je 1570 mm vpředu a 1554 mm vzadu. Přední brzdy mají nekompromisní průměr kotoučů: 380 mm.

Paleta barev karoserie se skládá ze šesti odstínů: nová výrazně červená Ultimate, modrá Magnetic, černá Perla Nera, šedá Artense, bílá Nacré a šedá Hurricane. Existuje ale také extravagantní dvoubarevná verze „Coupe Franche“ spojující odstíny červená Ultimate a černá Perla Nera.

V některých zemích Peugeot nabídne také slabší verzi s výkonem 182 kW (250 k), která má 18palcová kola, 330mm přední kotouče a z 0 na 100 km/h zrychlí o dvě desetiny sekundy pomaleji.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: