Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Přichází nový Opel Astra. Je menší a zhubnul až 200 kg

News

02.06.2015

V evropské nižší střední třídě je tvrdá konkurence. Ještě více oleje do ohně nyní přilívá Opel s novou generací Astry, která přichází bojovat o své místo na slunci dynamickým designem, lehčí konstrukcí a moderními technologiemi. V hledáčku má zejména Volkswagen Golf.

Ačkoliv oficiální premiéra nového Opelu Astra byla plánována na později, v reakci na neplánovaný únik fotografií se výrobce rozhodl urychleně zveřejnit první oficiální informace již nyní.

Pátá generace Astry, hatchbacku nižší střední třídy, se na silnice chystá příští rok a chtěla by zatopit zejména svým odvěkým konkurentům, zejména pak VW Golf, Fordu Focus či Peugeotu 308.

Nízká hmotnost je klíčem úspěchu

Předchozí generace značená písmenem J (pro novinku se logicky očekává písmeno K), byla poměrně povedeným vozem, avšak přes značné rozměry nedovedla nabídnout odpovídající vnitřní prostor. Vysoká hmotnost se pak podepisovala na jízdní dynamice a spotřebě paliva.

V případě nové Astry se Opel rozhodl poučit ze svých chyb a přináší zcela novou konstrukci, na kterou budou spoléhat také Chevrolety – kompaktní Cruze a hybridní Volt. Samotný skelet karoserie váží 280 místo 357 kilogramů, oproti předchůdci Astra celkově zhubne 120 až 200 kilogramů. Dle slov Opelu by se nižší hmotnost měla projevit výrazně lepšími jízdními zážitky.

Menší zvenku, více místa uvnitř

Snížení hmotnosti jde patrně také na vrub celkově menším rozměrům novinky. Poněkud překvapivě se Astra srazila ve všech směrech. S délkou 4 370 mm je o 50 mm kratší a šířka 1 460 mm znamená o 26 mm méně než v případě Astry J. Velký důraz Opel klade také na aerodynamiku, s koeficientem Cx menším než 0,30 patří Astra ke špičce třídy.

Samotný rozvor náprav je nyní o 20 mm kratší, podélný vnitřní prostor by však měl narůst o celých 35 mm. Pohodlí v interiéru by měla zajišťovat i nová sedadla, jejichž vrcholná verze nabídne 18 směrů seřízení, odvětrávání a masážní funkci.

Široká nabídka motorizací ctí downsizing

Portfolio pohonných jednotek bude prozatím nabízet 95 až 200 koňských sil (70 až 147 kW), Astra spoléhá výhradně na tří a čtyřválce o objemech 1.0 až 1.6 litru. Zážehovým základem bude nový přeplňovaný tříválec 1.0 ECOTEC SIDI Turbo s přímým vstřikováním a výkonem 77 kW. Větší pozornost na sebe upoutává čtyřválec stejného označení, avšak o objemu 1.4 litru. Zcela nový hliníkový agregát vyniká nižší hmotností než dosavadní 1.4 Turbo, svými parametry jej ale předčí. Nejvyšší výkon činí 107 kW (145 koní) a točivý moment 250 Nm je v případě novinky dostupný v rozsahu 1800-4000/min. Benzinovým vrcholem pravděpodobně bude 1.6 ECOTEC SIDI o výkonu 147 kW.

Vznětové motory reprezentuje několik výkonových variant turbodieselu 1.6 CDTI, který se objevil již v minulé generaci. Nejslabší verze nabídne 70 kW, bližší informace sdělí Opel později. Očekávat můžeme ale určitě alespoň 100 kW verzi, která se právě nabízí pro dosluhující model. Vrcholná dieselová šestnáctistovka by mohla disponovat dvojitým přeplňováním a výkonem až 147 kW.

Bez moderních technologií ani ránu

Kdo dnes chce uspět v nižší střední třídě, nemůže ignorovat nedávný boom v rozvoji palubní elektroniky a asistenčních systémů. Opel Astra modelového roku 2016 umí číst dopravní značky, disponuje hlídačem mrtvého úhlu, systémem pro udržení v jízdním pruhu, adaptivním tempomatem a samočinným brzděním v případě hrozící nehody. Pokud by k nehodě přeci jen došlo, vůz sám zavolá pomoc díky systému OnStar.

Centrem veškerého dění je 8palcový dotykový displej, který nabízí bezdrátové vysokorychlostní připojení k internetu 4G LTE. Kompatibilitu s Apple Car Play i Android Auto od Google zajišťuje Infotainment IntelliLink R ve verzi 4.0. V nabídce je také parkovací asistent a zadní kamera.

Novinkou jsou světlomety IntelliLux využívající technologii matrix LED. Každý světlomet se skládá z 16 LED segmentů, které umí distribuovat světlo v závislosti na aktuálních podmínkách jako je rychlost jízdy či přítomnost protijedoucího vozidla. Světlomety umí automaticky předejít oslnění protijedoucího řidiče omezením světelného toku ve směru projíždějícího vozidla.

První seznámení s novou Astrou a další podrobné informace pro vás budeme mít nejpozději v září během autosalonu ve Frankfurtu.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: