Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Škoda Superb Combi: exkluzivní první živé dojmy

Představení

03.06.2015

Více než tři měsíce před světovou premiérou jsme měli možnost vidět a důkladně prozkoumat novou Škodu Superb Combi. Je skutečně tak hezká, jako na oficiálních fotografiích? A kolik vnitřního prostoru doopravdy nabídne?

Škoda Superb Combi zachovává podobnost s výchozím liftbackem od přední masky až po B sloupky karoserie. Od nich dále je svými tvary logicky zcela svébytná.

Psali jsme: Škoda Superb Combi oficiálně: 660 litrů v elegantním balení
Psali jsme
: Jízdní dojmy Škody Superb: Luxus v novém měřítku
Psali jsme: Ilustrace Škody Superb RS: mohla by mít turbodiesel?

Na fotkách i naživo působí opticky lehčeji a vyváženěji než výchozí model; je tomu tak zejména proto, že kombík pozbyl velké jednolité plochy nad zadním kolem, která liftback  opticky zatěžovala.

To nejdůležitější: 660 litrů bude stačit každému

Zavazadlový prostor Superbu Combi je velký nejen papírově, ale i ve skutečnosti. Orientačně jsme mu naměřili 113,5 cm vnitřní délky, 100 cm šířky mezi podběhy a 57 cm výšky pod roletou. To je celkem 650 litrů, které však nereflektují sklon zadních opěradel. Výrobcem udávaných 660 litrů je tedy včetně prostoru pod podlážkou a bočních kapes. Kufr tak či tak vyhoví snad všem přepravním potřebám, které kdo může po voze střední či vyšší střední třídy požadovat.

Po sklopení zadní sedaček nabídne Superb Combi 1950 litrů prostoru a přibližně 210 cm dlouhou ložnou plochu (počítáno po přední opěradla). Zadní opěradla se dají sklopit přímo ze zavazadlového prostoru obvyklými páčkami po stranách. Sedáky bohužel zůstávají vždy na místě, i proto ložná plocha není zcela rovná, ale mírně do kopce.

Po usednutí na zadní sedačky nám přišlo, že uvnitř je o něco více místa než ve výchozím liftbacku, což bylo zřejmě dáno větší prosklenou plochou kolem hlavy a vzniklým pocitem vzdušnosti. Prostor pro posádku je jinak mimo oblast hlavy zadních cestujících totožný s liftbackem.

Seznam kapitol

Simply clever jako obvykle

Zadní část interiéru disponuje několika pro Škodu typickými „simply clever“ řešeními.

V první řadě zmiňme praktické provedení rolety nad zavazadlovým prostorem. Ta po stisku jejího okraje sama odjede, avšak s tím, že uprostřed své dráhy má mezipolohu – to abyste se pro ni nemuseli natahovat při nakládání menších věcí až do hloubi vozu. Pod roletou navíc visí praktická pryžová „vana“ vhodná třeba na mokrý deštník.

V noci se může hodit vyjímatelná ruční LED svítilna. Jde o levou lampičku osvětlení zavazadlového prostoru, kterou lze vycvaknout z plastového obložení kufru. V sobě má magnet, je tedy možné ji přichytit například ke karoserii. Využití najde třeba při noční výměně kola za dojezdovou rezervu.

Líbilo se nám provedení systému elektronického otevírání pátých dveří. Stejně jako u Octavie lze dlouhým stisknutím tlačítka pro automatické zavírání přednastavit požadovaný úhel otevření víka. Doplňme, že maximální průchozí výška pod pátými dveřmi je orientačně 190 cm, nakládací hrana je vysoká 60 cm.

Podobně jako výchozí liftback či Volkswagen Passat má i Superb Combi šikovné skládací tažné zařízení. Pro jeho vyklopení stačí zatáhnout za páčku na prahu zavazadlového prostoru, načež se „koule“ vyklopí zpod vozu a pak už ji jen stačí lehkým kopnutím zaaretovat do konečné polohy. Schování je podobně snadné.

Seznam kapitol

V září bude skladem, premiéra ve Frankfurtu

Škoda Superb Combi se objeví na českém trhu v září, ve stejný měsíc proběhne i její premiéra na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu.

Očekáváme, že příplatek za kombík bude činit přibližně 30 000 Kč. Paleta motorů bude podle všeho totožná s liftbackem, rozsah výbavy rovněž; i Superb Combi tedy dostane kupříkladu adaptivní tlumiče. V dohledné době pak očekáváme příchod zvýšené a oplastované verze na způsob Octavie Scout.

Seznam kapitol

Making of: Jak se fotí Superb Combi v ateliéru?

Škodovka přichystala pro novináře prostorný ateliér, kde jsme si mohli nový Superb Combi důkladně prohlédnout, osahat a nafotit. Jak takové focení probíhá?

Aby mohly vzniknout čisté produktové fotografie, je celý prostor velikosti zhruba 10x10 metrů ohraničen bílými stěnami. Všechny rohy místnosti mají co možná největší poloměry, aby nebyly vidět pokud možno žádné hrany.

Nad autem byla zavěšena veliká odrazná plocha, díky které je vůz osvícen i shora.

K dispozici jsme měli mnoho studiových světel, odrazných desek či různých poloprůhledných ploch, aby světlo dopadající na auto bylo co možná nejrovnoměrnější a nejměkčí.

Fotit se musí na stativ. Pokud byste chtěli fotografovat z ruky, musíte jít minimálně na ISO 400, spíše 800.

Nafotit snímky do přiložené galerie nám zabralo zhruba hodinu a čtvrt čistého času.

Seznam kapitol
Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: