Ilustrace Škody Superb RS: mohla by mít turbodiesel?
27.05.2015
Představa sportovní verze nové vlajkové lodi Škodovky nedá grafikům spát. Jak by mohl nejrychlejší Superb vypadat a je vůbec šance, že se začně vyrábět?
Na Škodu Superb čekají první zákazníci, grafici se přitom již předhánějí v ilustracích, jak budou vypadat další odvozené varianty novinky. Mezi jiným se spekuluje také o ostrém provedení se známým označením RS. Škoda Octavia RS je vynikajícím vozem a tak není divu, že představa podobně laděného Superbu je lákavá.
V minulosti již internetem kolovaly první rendery odkazující na již zmíněnou Octavii, nyní zveřejnil automobilový grafik Theophilus Chin propracovanější a svébytnější návrh.
Čisté tvary jako od automobilky
Ilustrace Superbu je poměrně vydařená, zachovává čistý design karoserie, kterému dominuje ostře tvarovaný zadní difuzor. Avšak je představa ostrého Superbu vůbec reálná, či se jedná o pouhé přání fanoušků značky?
Hned z počátku přichází otázka, zda Superb není již příliš velký a důstojný automobil, aby si mohl hrát na sportovní náčiní. Záporná odpověď se nabízí již z toho důvodu, že Škoda Auto dle svých tvrzení žádné plány pro výkonnější Superb nemá. Pokud se ale podíváme například k prémiovým značkám, s ostrými verzemi velkých sedanů a kombi se můžeme setkat v nabídce každé z nich.
Audi S6, BMW M5 či Mercedes E 63 AMG jsou již legendárními automobily, které se těší velké popularitě po několik generací a jsou ještě o třídu výš než vrcholná Škodovka.
Vysoce výkonné modely jsou ovšem záležitostí prestiže prémiových výrobců a pozice Škody přeci jen stále zapadá především do konceptu vysoké užitné hodnoty za přijatelnou cenu.
Superb má skoro 300 koní už teď, verze RS by musela prosit o šestiválec
S problémem by se Škoda mohla potkat i při výběru motorizace pro sportovní Superb.
V současnosti je totiž vrcholem verze 2.0 TSI 4x4 o výkonu 206 kW, kterou pohání téměř nejvýkonnější konfigurace přeplňovaného dvoulitru, jakým koncern VW disponuje. (Nejvíc, 221 kW, má Volkswagen Golf R.)
Pro o poznání vyšší výkon hodný označení RS by tak výrobce musel zvolit zřejmě některý z šestiválců Audi, ty jsou však určeny výhradně pro podélnou zástavbu a Superb na ně tedy není dimenzovaný. Navíc představa, že Škoda do svých vozů montuje motory, kterých se nedostává ani samotnému VW Passat, je příliš dobrodružná...
Přijde BiTDI z Passatu?
Jedinou možností, kterou lze s trochou optimismu považovat za reálnou, je zástavba nového 2.0 BiTDI, které je prozatím vyhrazeno právě Passatu. S dvojitě přeplňovaným turbodieselem o výkonu 176 kW a točivém momentu 500 Nm by se sice nejednalo o nejrychlejší Superb, avšak prostor pro vrcholnou vznětovou verzi, která by se mohla i vzhledově odlišovat, by nepochybně nastal.
Ačkoliv by takový vůz pravděpodobně nenesl označení RS, troufáme si říct, že o poptávku by rozhodně nebyla nouze.
Skutečná verze RS je tedy v případě Superbu s nejvyšší pravděpodobností pouhou spekulací. Zcela jistě se ale můžeme těšit na variantu kombi, jejíž první fotografie automobilka již zveřejnila. Začátek prodeje praktičtější verze bude zajájen letos v září.
Zdroj ilustrací: Theophilus Chin, X-Tomi Design