Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Chevrolet Camaro přichází v šesté generaci, poprvé nabídne čtyřválec

News

19.05.2015

Chevrolet veřejnosti představil novou podobu svého Camara, jedná se tak již o šestou inkarnaci úhlavního konkurenta Fordu Mustang. Po jeho vzoru bude Camaro poháněno také přeplňovaným čtyřválcem, který v nabídce doplní tradičnější šestiválce a osmiválce.

První Chevrolet Camaro přišel na svět v roce 1966 s jasným úkolem, odlákat zákazníky Fordu ke koncernu GM, pod který Chevrolet spadá. Ford totiž již od roku 1964 slavil obrovské prodejní úspěchy se svou tehdejší novinkou, typem Mustang, na který dosud neměl Chevrolet přímou odpověď. S příchodem Camara se zrodila dvojice vozů, které o přízeň zákazníků bojují téměř 50 let. A souboj stále nekončí…

Na novou generaci Fordu Mustang, který letos přichází oficiálně i do Evropy, odpovídá Chevrolet jak jinak než novým Camarem. Ačkoliv vzhledově výrazně navazuje na svého předchůdce, jedná se o zcela novou konstrukci. Novinka postavená na platformě Alpha, kterou disponuje například Cadillac ATS, je nižší, kratší a také užší než poněkud robustní Camaro modelového roku 2015. Lépe naplňovat představu sportovního vozu pro širokou veřejnost by mělo pomoci také snížení hmotnosti minimálně o 90 kg. Úspory bylo dosaženo částečným použitím hliníku v konstrukci, zároveň však nový skelet vykazuje od 28% vyšší tuhost.

Přepracovaný podvozek o rozvoru 4784 mm má za cíl nabídnout lepší ovladatelnost. Přední náprava je typu McPherson, zadní náprava pak víceprvková. Novinkou je možnost vybavit Camaro adaptivními magnetickými tlumiči „Magnetic Ride Control“, které přizpůsobují svou tuhost aktuálním podmínkám. Řidič bude moci také volit z několika jízdních režimů, Snow/Ice, Tour, Sport a ostrý Track.

Tři pohonné jednotky se čtyřválcem v čele

Zájemce o nové Camaro bude vybírat ze tří zážehových motorizací spojených buď s 6stupňovou manuální převodovkou nebo 8stupňovým automatem Hydra-Matic 8L90. Nová samočinná převodovka spoléhá na klasický hydrodynamický měnič a nabízí také řazení pádly pod volantem.

Pro Camaro bude premiérou použití přeplňovaného čtyřválce 2.0 Turbo o výkonu 201 kW a točivém momentu 395 Nm. Ačkoliv primárním úkolem nové jednotky je dosažení nízké spotřeby paliva, Chevrolet udává přibližně 7,6 litru na 100 km, za zrychlení z 0 na 100 pod 6 sekund se jistě nemusí stydět.

Další pohonnou jednotkou je zcela nový V6 o objemu 3,6 litru. Šestiválec je oproti čtyřválci výkonnější, nabízí 246 kW, avšak v točivém momentu ztrácí, dosáhne maximálně na 386 Nm. Vybaven je však řadou moderních technologií, za zmínění stojí hlavně přímé vstřikování, variabilní časování ventilů a také deaktivace dvou válců při nízké zátěži.

Vrchol nabídky bude představovat Camaro SS s 6,2 litrovým osmiválcem LT1, který je známý již z Corvette Stingray. Motor byl však pro použití v Camaru přibližně z 20 % přepracován. S výše jmenovaným šestiválcem sdílí V8 přímé vstřikování, variabilní časování ventilů i deaktivaci válců, pochlubit se ale může výkonem o poznání vyšším. Se 328 kW a 610 Nm se bude jednat o dosud nejsilnější Camaro SS v historii modelu. V kombinaci s manuální převodovkou bude dodávána také technologie Active Rev Match, která při řazení vždy provede přesný meziplyn.

Interiér přináší zlepšení

Zcela nový je také interiér, který byl jedním z hlavních nedostatků předchozího Camara. Vnitřku dominuje centrální displej o úhlopříčce 8 palců a nízko umístěné výdechy ventilace. Dle nálady si bude řidič moci zvolit 24 barev LED osvětlení. S šestou generací bohužel Camaro přišlo o mechanickou ruční brzdu, jejíž funkci převezme elekronika. V duchu současného trendu bude zvuk pro posádku obohacovat mechanický rezonátor, v případě čtyřválcové verze bude systém Bose naopak zvuky motoru tlumit.

Do prodeje by se měl nový Chevrolet dostat již na podzim letošního roku, produkce bude probíhat v závodě GM v Michiganu.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: