Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Nejrychlejší kombi na Nürburgringu? Rekord drží Seat Leon ST Cupra

News

15.05.2015

Seat se svým sportovním kombi dokazuje, že vysoký výkon není vždy zárukou úspěchu. Alespoň pokud jde o čas potřebný ke zdolání Severní smyčky Nürburgringu, kde Leon ST Cupra vytvořil nový rekord pro sériová kombi. Ptáte se, co třeba takové Audi RS4 nebo RS6? Kdepak, Seat jim nedal žádnou šanci.

Zdá se, že Seat v podobě Leonu ST Cupra stvořil nejen rychlé rodinné auto, ale skutečné sportovní náčiní. Za jeho volantem překonal španělský závodník Jordi Gené rekord pro sériově vyráběné vozy s karoserií kombi na slavné Severní smyčce Nürburgringu. Trať o délce téměř 21 km zdolal s časem 7 minut 58 sekund a o celých 11 sekund tak za sebou nechal předchozího držitele rekordu Audi RS4 Avant B7. Avšak zatímco Audi disponuje 4,2litrovým osmiválcem s výkonem 420 koní a pohonem všech kol Quattro, Seatu stačilo na jeho překonání pouhých 280 koní a pohon předních kol.

Rekordní čas kombi nižší střední třídy by ve skutečnosti stačil i na pokoření celé řady pravých sportovních vozů, mezi které patří například Porsche 911 Carrera S 997, Audi R8 V8, BMW M3 E92 nebo Aston Martin V8 Vantage. Potvrzuje se tak skutečnost, že pro dosažení co nejrychlejšího průjezdu danou tratí nestačí pouze vysoký výkon, ale také nízká váha v kombinaci s dobrou ovladatelností.

Kombi rychlejší než hatchback

Zajímavostí je, že Leon ST na okruhu dokonce překonal svého třídveřového sourozence Leon SC, ačkoliv je kombi o 45 kg těžší a o 27 cm delší. Dle závodního jezdce Jordiho Gené právě větší délka stojí za skvělým výsledkem kombi, které má navrch ve vyšších rychlostech díky lepší aerodynamice a vyvážení.

Seat Leon ST Cupra, stejně jako ostatní karosářské verze, pohání přeplňovaný motor 2.0 TSI o výkonu 280 koní (206 kW) a točivém momentu 350 Nm. K dispozici je s 6stupňovou manuální převodovkou či automatickou DSG rovněž o 6 stupních. Udávaná hmotnost pro verzi s manuálem je relativně nízká, činí 1440 kg. Díky tomu trvá akcelerace z 0 na 100 km/h jen 6,1 sekundy a maximální rychlost je 250 km/h.

Znamenité ovladatelnosti vozu je dosaženo mimo jiné použitím širokého spektra moderních technických řešení, jako je adaptivní regulace podvozku DCC, řízení s progresivním převodem a zejména samosvorný diferenciál přední nápravy. Vůz, s kterým bylo rekordu dosaženo, byl navíc vybaven příplatkovým paketem Performance zahrnující pneu Michelin Pilot Sport Cup 2 a brzdy Brembo. Jen pro připomenutí, základní cena kombi na českém trhu činí 712 900 Kč.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: