Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Volkswagen představil motor snů, W12 TSI nabízí 608 koní

News

09.05.2015

I když většina výrobců dnes sleduje trend downsizingu, stále platí, že k luxusnímu automobilu patří luxusní motorizace. Koncern VW představil nový vrcholný dvanáctiválec, za který se Bentley rozhodně nebude muset stydět.

Ačkoliv by se mohlo zdát, že v dnešní době je dvanáctiválec reliktem dávných časů, nemilosrdně odsouzený k zániku, Volkswagen dokazuje, že tomu tak docela není. Zatímco na jedné straně nabídky se již chystají tříválcové jednotky 1.0 TSI nahradit slabší čtyřválce, v případě vrcholových modelů je svět prozatím ještě v pořádku.

Na mezinárodním sympoziu ve Vídni zaměřeném na konstrukci motorů byla představena nová generace dvanáctiválce koncernu VW. Motor nesoucí označení 6.0 W12 TSI vzbuzuje respekt již svou velikostí, v kombinaci s použitím nejmodernějších technologií se ale jedná o vskutku vrcholné konstruktérské dílo.

W12 s nejmodernějšími technologiemi

Dvanáct válců o celkovém objemu 6 litrů je uspořádáno do tvaru písmene W, o jejich plnění se starají dvě twin-scroll turbodmychadla. Použita je kombinace dvou metod vstřikování paliva. Přímé vstřikování FSI pochází od Audi, Bentley dodalo své vícebodové nepřímé vstřikování TMPI. Povrch válců opatřený termickým nástřikem za použití plazmy (metoda APS), dvojitá řídicí jednotka, odpojitelná řada válců, mazací okruh uzpůsobený pro použití v terénu, to vše přispívá k technické vyspělosti jednotky.

Třešničkou na dortu je pak aktivní hydraulické uložení motoru, které je schopné pomocí elektromagnetických impulzů eliminovat přenos vibrací do karoserie. Vzhledem k faktu, že v případě dvanáctiválcových motorů jsou vibrace minimalizovány již samotnou konstrukcí, v kombinaci se zmíněnou technologií bude pravděpodobně náročné vůbec rozeznat, zda je motor v provozu či nikoliv.

Síly má na rozdávání

Co by však žádnému dvanáctiválcovému motoru nemělo chybět je výkon. A ani v této disciplíně novinka pravděpodobně nezklame. Síla 608 koní, tedy 447 kW, je dostupná při 6000/min, mamutí točivý moment 900 Nm je pak k dispozici v širokém pásmu 1500 – 4500/min. Dynamika bude záviset na automobilu, ve kterém bude motor použit, VW se ale chlubí zrychlením z nuly na sto pod 4 sekundy a maximální rychlostí přes 300 km/h. Silnou parketou by měl údajně být i ekonomický provoz, avšak v případě W12 vždy půjde o relativní tvrzení.

Kde se budeme moci s vrcholnou motorizací setkat? Logicky se bude jednat o ty nejlepší modely, které koncern VW nabízí. S jistotou tedy půjde o vozy Bentley včetně chystaného SUV Bentayga, dále by se mohl nový dvanáctiválec objevit v Audi A8, VW Phaeton či možná dokonce v nové limuzíně od Porsche.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: