Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

VW Golf se dočkal tříválce, je výkonnější než čtyřválec 1.2 TSI


29.04.2015

Zájemci o Volkswagen Golf ve verzi BlueMotion si mohou v Německu kromě vznětové 1.6 TDI nově objednat také zážehový tříválec 1.0 TSI. Novinka, která má v budoucnu nahradit základní čtyřválce 1.2 TSI, se chlubí výkonem 85 kW a kombinovanou spotřebou pouhých 4,3 litru na 100 km.

Použití přeplňovaného tříválce pro VW Golf a jeho koncernové sourozence Škodu Octavii a Seat Leon bylo ohlášeno s předstihem již dříve. V době, kdy se tříválcový motor chystá i pro vůz, jakým je například BMW řady 3, se ostatně nejedná o překvapivé rozhodnutí.

Psali jsme: Winfried Vahland: Tříválec v Octavii určitě bude

Tříválcové jednotky obvykle umí předvést nižší spotřebu v měřícím cyklu a pro výrobce jsou nepochybně zajímavé i z hlediska výrobních nákladů. Nyní přechod na motory s označením 1.0 TSI započal, prozatím však pouze u Golfu v úsporné verzi BlueMotion.

1.0 TSI zatím pro verzi BlueMotion

Zatímco standardní verze kompaktního hatchbacku stále spoléhají na čtyřválcový 1.2 TSI v poslední generaci EA 211 s rozvodovým řemenem, pro již zmíněný Golf BlueMotion je v nabídce zážehový motor reprezentovaný právě novým tříválcem 1.0 TSI. Motor o zdvihovém objemu 999 cm3 nabízí čtyřventilovou techniku, přímé vstřikování a samozřejmě také přeplňování turbodmychadlem.


VW slibuje lepší dynamiku a nižší spotřebu paliva

Nejvyšší udávaný výkon novinky činí 85 kW při 5000-5500/min a točivý moment 200 Nm při 2000 – 3500/min. S 6stupňovou manuální převodovkou zvládne zrychlit z 0 na 100 za 9,7 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 204 km/h. Ani pružnost není špatná, na 4. rychlostní stupeň se rozjede z 80 na 120 km/h za 8,5 sekundy, respektive za 11 sekund na 5. stupeň.

Pro porovnání 1.2 TSI disponuje 81 kw při 4600-5600/min a 175 Nm při 1400-4000/min a ve všech zmíněných dynamických disciplínách dosahuje horších výsledků. Tříválec se také může pochlubit příznivější udávanou normovanou spotřebou paliva. V kombinovaném cyklu si 1.0 TSI řekne o 4,3 litru na 100 km, ve městě pak žádá 5,3 litru a mimo město spotřeba klesne na pouhých 3,7 litru.

Přesvědčí i v reálném provozu?

Při pouhém srovnání technických údajů se tříválcová novinka zdá být důstojnou náhradou zmíněného čtyřválce, otázkou však zůstává, jak se bude projevovat v reálném provozu. Užší pásmo využitelných otáček by mohlo zvýšit reálnou spotřebu paliva (potřeba vyšších otáček k dosažení srovnatelné dynamiky), tříválcové jednotky mají také tendenci se projevovat méně kultivovaně než čtyřválce.

Odpověď, zda si zákazník s 1.0 TSI skutečně polepší či nikoliv, jistě v budoucnu přineseme v redakčním testu této motorizace, ať už se bude jednat o VW Golf, Škodu Octavii nebo Seat Leon.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: