BMW X5 xDrive40e spálí 3,3 l/100 km, zbytek tankuje ze zásuvky
15.03.2015
Model X5 byl před 15 lety prvním SUV značky BMW, nyní se jeho třetí generace stává prvním velkosériovým BMW s plug-in hybridním pohonem.
Pohonné ústrojí karbonového supersportu BMW i8 se ve větším provedení stává srdcem plug-in hybridního modelu X5 xDrive40e. O pohon se stará místo tříválcového motoru čtyřválec 2,0 l o výkonu 180 kW (maximum točivého momentu je 350 Nm) a elektromotor s 83 kW a 250 Nm integrovaný do osmistupňové automatické převodovky.
Celkový výkon je 230 kW, to je stejně jako u X5 xDrive40d s dvojitě přeplňovaným třílitrovým turbodieselem - proto BMW zvolilo pro hybrid označení xDrive40e. Udávaný dojezd v čistě elektrickém režimu je 31 km, přičemž maximální rychlost je omezena na 120 km/h. V hybridním režimu může X5 jet nejrychleji 210 km/h (opět elektronicky omezeno), přičemž udávaná spotřeba je 3,3 l benzinu, resp. 15,3 kWh na 100 km. Akcelerace z 0 na 100 km/h je 6,8 sekundy.
Benzin je stejně jako v běžné X5 uchován v 85litrové nádrži a jeho spotřeba na dlouhých cestách s vybitou baterií by dle automobilky neměla překračovat 11 l/100 km. Li-ion baterie má kapacitu 9,0 kWh a její dobití z běžné zásuvky trvá necelé 4 hodiny. Zavazadlový prostor se jejich instalací zmenšil z 650 na 500 litrů.
Prodej plug-in hybridní X5 v Evropě bude zahájen na podzim.