Peugeot 308 1.6 BlueHDi s automatem slibuje neuvěřitelné: spotřebu 3,5 l/100 km
13.03.2015
Peugeot dává sbohem robotizovaným převodovkám. Klasický automat totiž řadí mnohem plynuleji a v nejnovějším provedení přesto vykazuje zázračně nízkou spotřebu.
Naftové motory HDi značek Peugeot a Citroen jsou už roky vyhlášené nízkou spotřebou - nejen tou papírovou, ale i skutečnou. Jejich nejnovější generace nese označení BlueHDi, splňuje normu Euro 6 a při snižování udávané spotřeby jde až na hranice lidské představivosti. Realita snad ani nemůže být tak dokonalá, ale není zase tak podstatné, když jsou automobilky nuceny pod pohrůžkou pokut snižovat udávanou spotřebu stůj co stůj.
Nedávno jsme informovali o nové nabídce motorů pro Citroen C3, která přinese variantu 1.6 BlueHDi s kombinovanou spotřebou 3,0 l/100 km a to samé po faceliftu slibuje i Peugeot 208. Model 308 je přece jen větší a tedy i těžší vůz, přesto se nenechá zahanbit. Motor 1.6 BlueHDi se pro něj nabízí ve verzích 88 a 73 kW, silnější má spotřebu 3,1 l/100 km a slabší 3,5 l/100 km. Pro srovnání, starší motor 1.6 HDi vykazoval 3,8 l/100 km (shodná spotřeba pro verze 68 a 84 kW).
Na jaře Peugeot pro 308 BlueHDi chystá novinku v podobě klasického šestistupňového automatu. Ten nahradí robotizovanou převodovku, která se dodávala k motoru 1.6 HDi a za níž Peugeot sklidil tolik kritiky. I s klasickým automatem je totiž naftová 308 nyní schopna dosáhnout kombinované spotřeby 3,5 l/100 km, přičemž u 88kW verze se s automatem dokonce zlepší akcelerace z 0 na 100 km/h - z 10,2 na 9,6 sekundy.