Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Před 20 lety: Nejžhavější novinky ženevského autosalonu 1995

News

07.03.2015

Ženevský autosalon je dnes stejně zajímavý jako kdysi. Pojďte se podívat na to nejlepší z ročníku 1995.

Alfa Romeo Spider

První otevřená Alfa s pohonem předních kol byla dílem Waltera da Silvy. Navázala na o rok starší kupé GTV, i Spider si zachoval charakteristickou klínovou linii a seseknutou záď. V nabídce byl čtyřválec 2,0 l TS/110 kW a šestiválec 3,0 l V6/141 kW. Alternativou pro italský trh byl přeplňovaný 2,0 V6 TB/147 kW.

 

Ferrari F50

Před 20 lety slavil premiéru také předchůdce dnešního LaFerrari. Model F50 už měl karbonovou karoserii, ale stále ještě manuální převodovku. Před zadní nápravou se nacházel motor 4,7 l V12 o výkonu 520 koní (382 kW). Dynamické parametry jsou působivé i dnes: akcelerace z klidu na stovku za 3,7 sekundy a maximální rychlost 325 km/h.

 

ItalDesign Calá

Giorgetto Giugiaro stvořil pro Lamborghini koncept menší sportovní řady, která měla motor 3,9 l V10 o výkonu 400 koní. Nakonec ale zůstalo jen u designové studie, která se objevila i v počítačové hře Need for Speed II. Sériová výroba se neustále odkládala, až byl nakonec připraven zcela nový desetiválcový model Gallardo.

 

Lamborghini Diablo SV

Ostrá verze Diabla dostala v roce 1995 výrazné křídlo a motor 5,7 l V12 posílil na 510 koní (375 kW). Verze SV postrádala pohon všech kol, přesto byla rychlejší než slabší čtyřkolka Diablo VT. Z 0 na 100 km/h zrychlila za 3,9 sekundy a maximální rychlost byla 330 km/h. Původní verze vzniklo zhruba jen 120 kusů, dnes je přesto Ferrari F50 cennější.

 

Renault Sport Spider

Malý napůl okruhový Renault dnes téměř upadl do zapomnění – poněkud neprávem. Díky hliníkové karoserii vážil jen 930 kg, u zadních kol usazený dvoulitr pocházel z Clia Williams a měl výkon 150 koní (110 kW). Během tří let se vyrobilo 1726 kusů, produkcí byla pověřena továrna Alpine v severofrancouzském Dieppe.

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: