Volkswagen Passat Alltrack je o 27,5 mm vyšší
19.02.2015
Značka Volkswagen odhalila nový Passat Alltrack. Opět vychází z Passatu Variant, ale přiváží jízdní režim odvážně nazvaný „Off Road“.
Na blížícím se autosalonu v Ženevě Volkswagen představí také nový Alltrack odvozený od aktuální generace typové řady Passat. Recept na jeho přípravu je prakticky stejný jako u posledního Passatu Alltrack: základem je karoserie kombi (Variant) opatřená ochrannými plastovými prvky v oblasti podběhů kol a prahů. Oba nárazníky jsou nové, jejich spodní části opticky navazují na ostatní díly z tmavého plastu, ale zároveň mají za úkol zvětšit nájezdové úhly.
Obzvláště exponované části podvozku nového Passatu Alltrack, který proti běžnému Variantu doznal zvětšení světlé výšky o 27,5 mm, jsou opatřeny ochrannými kryty z nerezové oceli. K provozu v lehčím terénu přispívá také standardní instalace pohonu všech čtyř kol 4MOTION s mezinápravovou lamelovou spojkou Haldex páté generace. V běžných podmínkách putuje točivý moment na přední kola kvůli redukci spotřeby paliva, pohon zadních kol se připíná až v případě prokluzu těch předních.
Ve výbavě nového modelu Volkswagen Passat Alltrack se objevuje provozní režim Off Road. Ten kromě specifického zobrazení na dotykovém displeji multimediální soustavy upravuje odezvu plynového pedálu, brzd, řazení a dalších komponent elektronických asistentů se záměrem zlepšit chování vozu na kluzkém povrchu. Na výběr budou zážehové motory 1.4 TSI/110 kW a 2.0 TSI/162 kW a dvoulitrové diesely TDI ve výkonových verzích 110, 140 a 177 kW. Varianty s výkonem nad 160 kW budou opatřeny soustavou XDS+ přibržďující v zatáčce vnitřní kola.