Volkswagen Caddy přiváží nový design a Euro 6
05.02.2015
Po jedenácti letech výroby se třetí generace lehkého užitkového vozu Volkswagen Caddy dočkala svého nástupce. Revoluci nečekejte.
Nový Volkswagen Caddy se drží přístupu Volkswagenu k designu. Ačkoli jde o zcela novou generaci, vzhled vozu jasně odkazuje na jeho předchůdce, takže zůstává už na první pohled jasně rozpoznatelný. Hodnotněji působící přídi dominuje v duchu aktuálních trendů maska s chromovanými příčkami procházející přes celou šířku čelní stěny a přecházející do členitých světlometů. Při pohledu na zadní část karoserie vyniknou především nové sdružené svítilny.
Design čtvrté generace řady Volkswagen Caddy se liší podle konkrétní verze, ty vysloveně užitkové jsou stylizovány jednodušeji, ty osobní mají více ozdobných prvků. Zřejmě nejvýraznější proměnou prošel prostor pro cestující. Palubní deska je zcela nová, stejně jako obklady dveří. Chybět snad ani nemohou tříramenný volant s plochým věncem vespod či střídmě použité chromované dekory, horní část palubní desky může být lakována v barvě karoserie.
Psali jsme: Test - Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI
Všechny motory nyní plní emisní normu Euro 6. Zážehové budou k dispozici tři, vždy přímovstřikové a přeplňované, litrový tříválec dosahuje výkonu 102 koní (75 kW), čtyřválec 1.2 TSI je paradoxně naladěn jen na 84 koní (62 kW). Vrcholem se stává jednotka 1.4 TSI/92 kW, jež bude k mání také v provedení spalujícím stlačený zemní plyn (1.4 TGI). Vznětové motory jsou překvapivě zastoupeny výhradně dvoulitry (1.6 TDI k dispozici není) ve výkonových verzích od 75 do 150 koní (55 – 110 kW).
Těšit se můžeme na řadu moderních asistenčních systémů včetně samočinného přepínání dálkových světel, nouzového brzdění nebo adaptivního tempomatu. Ten v kombinaci se samočinnou převodovkou umí zpomalit až do zastavení a následně se znovu rozjet, což je praktické třeba v kolonách. Prodej čtvrté generace Volkswagenu Caddy bude v Německu zahájen v červnu, další evropské země mají následovat záhy.