Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Ferrari 488 GTB přijíždí s foukanou, veze 670 koní

Premiéry

03.02.2015

Automobilka Ferrari představuje další evoluci Italie. Nakonec nenese označení 458 M, jmenuje se Ferrari 488 GTB.

Výrobce zřejmě chtěl touto změnou upozornit na skutečnost, že nejde zdaleka jen o nějaký facelift modelu Ferrari 458 Italia. Typ 488 GTB toho totiž přiváží daleko více, než bychom čekali, nicméně fakticky Italli po šesti letech výroby střídá. Nejdůležitější novinkou se stává zástavba nového motoru v podobě přímovstřikového osmiválce s objemem 3,9 l, jenž sice má o 0,6 l menší objem než dosud, ale dočkal se dopingu v podobě dvojice turbodmychadel.

Díky tomu dosahuje výkonu 670 koní (493 kW) při 8 000 ot./min. a točivého momentu plných 760 Nm již při 3 000 ot./min., což je mimochodem o 100 koní, resp. 220 Nm více než u Italie. Zrychlení z 0 na 100 km/h činí 3 s, na 200 km/h to 488 GTB zvládne za 8,3 s a nejvyšší rychlost leží na hranici 330 km/h. Není tedy divu, že okruh na Fioranu novinka zajela za 1:23. Točivý moment se na kola zadní nápravy přenáší skrze vylepšenou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku, nový výfukový trakt má vozu zajistit „plný, čistý a naprosto jedinečný“ zvuk.

Psali jsme: Test - Ferrari 458 Italia

Na první pohled si na novém Ferrari 488 GTB všimneme mohutných otvorů před zadními koly připomínajících někdejší Ferrari 308 GTB. Každý z otvorů je rozdělen do dvou sekcí vedoucích chladicí vzduch k motoru. Odkaz na model Ferrari 458 Italia je obzvláště dobře patrný při pohledu na přední část karoserie, jíž ale dominuje širší spoiler. Další přítlačné plochy jsou situovány podél prahů a spolu s nově tvarovaným difuzorem, doplněným aktivními klapkami, se podílí na omezení vztlaku ve vysokých rychlostech.

Beze změn se neobešlo ani pojetí zádi s párem nových kruhových svítilen sestavených z LED. Při pohledu na palubní desku se toho na první pohled proti Italii mnoho nezměnilo. Upraveny byly ventilační otvory (v horních koncích jsou více protažené) i přístrojový štít, v němž již dominantní otáčkoměr nevystupuje tolik ze stínění. Nová jsou sedadla a středová konzole a další drobnosti. Nové kupé Ferrari 488 GTB oslaví svoji výstavní premiéru už v březnu v Ženevě, otevřené provedení Spider by mohlo následovat ve Frankfurtu.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: