Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

BMW M135i zůstává šestiválcovou bestií

Představení

28.01.2015

Zatímco do nejslabších verzí řady 1 BMW nasadí tříválcové motory, vrcholnému provedení M135i zůstává i po faceliftu třílitrový šestiválec, který dokonce posílil o 5 kW.

Emisní normy nezabily poslední šestiválcový hatchback současnosti. Naopak, BMW M135i se těší péči inženýrů, kromě splnění emisní normy Euro 6 mu nadělili také o 5 kW navíc. Stejný motor se už od loňského roku dodává do kupé BMW M235i. Přeplňovaný třílitrový řadový šestiválec je se svými 240 kW dvakrát větší a třikrát výkonnější než nový základ v podobě tříválcové patnáctistovky 116i (80 kW).

Svých 450 Nm, které motor poskytuje v rozmezí 1300 až 4500 otáček, může přenášet na silnici třemi způsoby: na zadní kola přes šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovku a ve spojení s automatem také na všechna čtyři kola. Maximální rychlost je vždy 250 km/h, akcelerace z klidu na stovku trvá s manuálem 5,1 sekundy, automat je o dvě desetiny rychlejší a čytřkolka xDrive to zvládne za 4,7 s.

Nabídku běžných verzí tvoří vedle již zmíněného nového tříválce 116i dobře známá čtyřválcová šestnáctistovka 118i (100 kW, dosud název 116i), resp. 120i (130 kW, o 5 kW více než dosavadní 118i), maximem mezi benzinovými čtyřválci zůstává dvoultir 125i (160 kW). Naftovým základem je nově tříválcová patnáctistovka 116d (85 kW), následovaná také novými dvoultirovými čtyřválci 118d (110 kW), 120d (140 kW) a 125d (165 kW).

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: