Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Subaru Outback: Nová generace má známé motory a pokročilou elektroniku

Představení

23.01.2015

Velké terénní kombi se těší značné oblibě, a tak se inženýři Subaru v nové generaci zaměřili hlavně na zlepšení bezpečnosti a ovladatelnosti. Zmodernizoval se ale také design.

Outback je zakladatelem kategorie spojující tvar karoserie kombi s přednostmi terénních vozů. Nyní do Evropy přichází jeho pátá generace, která rozvíjí osvědčený koncept – nepostrádá ochranné plasty, přidala ale výraznější masku chladiče a design vyladila do větší elegance.

Radikální proměna se nekoná, o to více úsilí ale automobilka investovala do cizelování detailů. Výrazně se zvýšila tuhost karoserie a díky tomu má Outback všestrannější charakteristiku zadního zavěšení. Snížilo se těžiště karoserie, její náklony v zatáčkách a o desetinu je nižší aerodynamický odpor. Výraznou změnou je také zkrácení převodu řízení z 16,5:1 na 14,0:1.

Motory boxer jsou známé z odcházející generace, prošly ale nezbytnou modernizací, aby splnily normu Euro 6. Atmosférický benzinový čtyřválec má 2,5 l, 129 kW a 235 Nm, dvoulitrový turbodiesel pak 110 kW a 350 Nm. Benzinový šestiválec je u Subaru už v Evropě definitivně minulostí.

Systém pohonu všech kol využívá lamelovou spojku. Přesný poměr rozdělení hnacích sil je proměnlivý, výchozí nastavení je ale 60:40 s větší porcí pro přední kola. Standardem bude na českém trhu bezestupňová převodovka Lineartronic, a to pro oba nabízené motory. K naftovému se na přání bude dodávat i šestistupňový manuál, pak čtyřkolka místo lamelové spojky sází na mezinápravový diferenciál.

Čtyřkolce vydatně pomáhá aktivní směřování točivého momentu, které přibrzďováním vnitřních kol v zatáčce pomáhá vůz stočit požadovaným směrem (dle natočení volantu). Další paleta nových pomocníků spoléhá na revoluční řešení v podobě dvojice kamer pod čelním oknem – Subaru jim říká EyeSight. Zpracovaná data z kamer slouží nejen pro asistenta jízdy v pruzích, ale také je využívá systém nouzového autonomního brzdění a adaptivní tempomat, udržující bezpečný odstup.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: