Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Porsche Cayenne Turbo S: Nejrychlejší SUV všech dob zvládne Nordschleife za 8 minut

Představení

14.01.2015

(+35x foto) Nová verze Porsche Cayenne není jen exkluzivní a výkonná. Je také prvním SUV v historii, které zvládlo projet Nordschleife za méně než osm minut, konkrétně v čase 7:59,74 minuty.

Rekordní čas z Nürburgringu Range Roveru Sport SVR dlouho nevydržel - po půl roce je jeho 8 minut a 14 sekund překonáno, nové Porsche Cayenne Turbo S je o čtvrt minuty rychlejší. Automobilka při premiéře prohlásila, že její testovací jezdec s vozem zajel čas 7:59,74 minuty a získal rekord v kategorii SUV. Mimochodem, stejným způsobem v roce 2013 model 918 Spyder překonal absolutní rekord, který posunul o 14 sekund a stlačil pod sedmiminutovou hranici (6:57).

Cayenne Turbo S má pod kapotou 4,8litrový osmiválec, jeho výkon ve srovnání s Cayenne Turbo vzrostl z 382 kW (520 k) na 419 kW (570 k), zatímco točivý moment vzrostl o 50 na 800 Nm. Maximální rychlost je 284 km/h a zrychlení z klidu na stovku trvá jen 4,1 sekundy. Všechny tyto hodnoty jsou v kategorii SUV špičkou.

Standardní výbava je bohatá, zahrnuje 21palcová kola, celokožené čalounění interiéru, LED světlomety a černě lakované detaily karoserie. Turbo S má také standardně keramické brzdy PCCB, které mají vpředu průměr kotoučů 420 mm a vůbec poprvé je obsluhují desetipístkové třmeny. Zadní brzdy jsou také štědře dimenzovány, tvoří je 370mm kotouče a čtyřpístkové třmeny. Špičkovou techniku dotváří aktivní stabilizátory PDCC, aktivní systém pohonu všech kol s výraznou preferencí zadní nápravy a přibrzďování vnitřních kol v zatáčce PTV Plus.

Takto výjimečný vůz dostane výjimečnou cenovku, stojí od 166 696 eur, tedy 4,7 milionu korun. Slabší Cayenne Turbo je výrazně dostupnější, stojí 128 378 eur (3,6 milionu Kč).

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: