Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

BMW zůstává nejprodávanější luxusní značkou světa

Premiéry

09.01.2015

Automobilka BMW loni prodala přes 1,8 milionu aut a znovu deklasovala svoji nejbližší konkurenci v podobě značek Audi a Mercedes-Benz.

V průběhu roku 2014 značka BMW prodala po celém světě celkem 1 811 719 automobilů, což proti předloňským 1 655 138 vozům znamená meziroční nárůst o 9,5 %. Suverénním leaderem přitom zůstává BMW řady 3 s úhrnem 476 792 jednotek, což je mimochodem takřka polovina celé, rovněž rekordní produkce automobilky Škoda. 339 738 nových vozů BMW našlo své zákazníky v USA, nicméně ještě více jich bylo údajně v Číně, nicméně odtamtud přesná čísla zatím nemáme.

Na druhém místě za BMW loni skončilo Audi, jež prodalo 1 741 100 nových aut, tedy o 10,5 % více než v roce 2013. Také pro značku Audi loni byla Čína největším odbytištěm. Na třetím místě mezi prémiovými značkami loni skončil Mercedes-Benz s počtem 1 650 010 prodaných automobilů, nicméně ze zmiňované trojice narostl meziročně nejvíce, a sice o plných 12,9 %. Stuttgartští za tento výsledek vděčí zejména řadám CLA a GLA a největším trhem pro ně i nadále zůstávají USA.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: