Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

30leté novinky: Ford a jeho vyhřívání čelního skla

Premiéry

04.01.2015

Dějiny automobilu jsou plny zajímavých nápadů, jimž se sice v době jejich premiéry předpovídala velká budoucnost, nicméně záhy si to namířily do propadliště dějin. To však rozhodně není případ vyhřívání čelního skla od značky Ford…

Jako první začala evropská část koncernu FMC dodávat vyhřívání čelního skla pro svoji vlajkovou loď v podobě modelu Ford Scorpio v roce 1985, tedy přesně před 30 lety. Záhy přibyla Sierra a většina dalších modelů značky Ford. Postupně se toto chytré řešení objevilo i v dalších značkách koncernu FMC včetně Jaguaru či Land Roveru, přičemž konkurence je do své nabídky začala zahrnovat až s výrazným zpožděním. Počátky vyhřívání čelního skla, jemuž dnes u Fordu říkají Quickclear, si představíme ve stručném článku z dobového tisku:

„Vyhřívané čelní sklo je možná novinka s velkou budoucností, kterou dnes zatím jen za příplatek nabízí vůz Ford Scorpio. Při -18°C námraza na skle úplně roztaje za tři minuty. Zapomnětlivým řidičům vypne časový spínač po pěti minutách přívod proudu. Vyhřívací drátky o průměru 0,01 mm odpovídají desetině tloušťky lidského vlasu a jsou uloženy v plastové mezivrstvě lepeného skla s roztečí 4 mm.

Meandrovitě se vinou, protože přímé drátky by řidiče rušily. Ford předpokládá, že vyhřívané přední sklo se časem stane zcela běžnou součástí výbavy osobních vozů a přispěje k likvidaci zimních nehod zaviněných špatným výhledem z neočištěného zamrzlého okna.“ (Automobil 4/1986, str. 36)

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: