Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

14 nejlepších aut roku 2014

News

30.12.2014

Na závěr roku přinášíme přehled těch nejzajímavějších aut, která se během roku 2014 začala prodávat.

Autor:RedakceFoto:Archiv

Alfa Romeo 4C

Kdo by neobdivoval karbonový sporťák od Alfy? Výkonem i rychlostí sice zaostává za pravými supersporty, jeho kouzlo je ale v trochu něčem jiném – díky hmotnosti pouhých 895 kg, motoru uprostřed, výkonným brzdám a řízení bez posilovače zprostředkovává pravou radost z řízení.

BMW 4 Gran Coupé

Nabídka BMW se občas rozrůstá stěží pochopitelnými směry. Vlastně by se tak dalo nahlížet i na přidání modelu 4 Gran Coupé, tedy liftbacku na základě kupé nově pojmenované řady 4. Má ale své nenapodobitelné kouzlo, vyměnil kus praktických vlastností za sportovní tvary a hlavně sportovní jízdní vlastnosti.

BMW M235i

Vstupenkou do světa rychlých bavoráků se stalo kupé řady 2, které nahradilo podobně zaměřenou řadu 1. Na vrcholu stojí již od počátku výkonné provedení M235i s třílitrovým šestiválcem o výkonu 240 kW. To je sice o kousek méně, než mělo předchozí 1 M Coupé (250 kW), ale zase odpadá čtyřleté čekání na příchod takové speciality.

Citroen C4 Cactus

Kříženec hatchbacku a SUV nepostrádá odvahu zkoušet originální řešení. Za nápaditý design a extravagantní provedení interiéru si zaslouží naše uznání. Ačkoliv má v názvu označení C4, technicky Cactus vychází z modelu C3 a je také menší a levnější než „opravdová“ C4.

Jaguar F-Type Coupé

Rok po fantastickém roadsteru přichází neméně vydařené kupé, které je moderní připomínkou klasického Jaguaru E-Type. Na výběr je ze dvou výkonových verzí hbitého šestiválce (250 a 280 kW), kterým sekunduje brutální osmiválec F-Type R (404 kW). Jako první Jaguar nabízí F-Type Coupé na přání i keramické brzdy.

Mercedes-Benz C

Nová generace třídy C sází na výrazně zaoblený design a velmi připomíná zmenšenou limuzínu třídy S. Neplatí to jen pro vnější vzhled, ale i pro design a hlavně kvalitu provedení interiéru. Také ve výbavě nejsou žádná omezení, třída C může mít skoro vše co třída S – včetně vzduchového podvozku.

Nissan Qashqai

Nástupce úspěšného crossoveru zvýraznil vnější vzhled a radikálně vylepšil provedení interiéru. Atmosférické motory jsou minulostí, Qashqai nově spoléhá na přeplňované benzinové čtyřválce, které jsou silnější a úspornější. Sekundují jim známé turbodiesely dCi.

Peugeot RCZ R

Sportovní oddělení Peugeotu si vzalo do péče kupé RCZ a předvedlo opravdu nekompromisní stroj. Z šestnáctistovky konstruktéři získali 199 kW, tedy 270 koní – to by bylo hodně i na přeplňovaný dvoulitr. Silný motor spolupracuje se samosvorným diferenciálem Torsen, RCZ R je díky tomu rychlí a hravé. Hlavní nevýhodou je proto vysoká cena přesahující milion korun...

Porsche Macan

Nové SUV od Porsche se může zdát kontroverzní, jedna věc je ale jistá: je to nejlepší auto svého druhu. A je přitom jedno, zda se bavíme o benzinové nebo dieselové verzi. Za to si Porsche nechává již tradičně dobře zaplatit, cena slušně vybaveného vozu se žene o statisíce výš než u konkurenčních modelů. Přesto je ale o Macan velký zájem, protože jeho kvality jsou nesporné.

Renault Twingo

Twingo určitě není celkově nejlepším autem roku 2014, je ale nejoriginálnějším a nejdůsledněji zaměřeným na splnění svého poslání – být autem do města. Díky motoru uloženému u zadních kol se prodloužila kabina a výrazně zvětšila možnost natočení předních kol. Schopnost manévrovat na malém prostoru je proto zkrátka bezkonkurenční.

Seat Leon Cupra

Seat je nejrychlejším sériovým autem s pohonem předních kol, což dokázal rekordním časem na okruhu Nordschleife. Dvoulitrový motor o výkonu 206 kW je silný a zvukově podmanivý, díky samosvornému diferenciálu dokáže snadno hnát pečlivě naladěný podvozek až na samé fyzikální hranice. Přitom Leon Cupra neobětoval nic z každodenní použitelnosti, i klidná jízda v běžném provozu je s ním příjemná.

Škoda Fabia

Malá Škoda ve své třetí generaci doplňuje tradiční silné stránky o výrazný design. Mizí tak hlavní nedostatek předchůdce, přitom se opět zvětšil zavazadlový prostor a rozšířila se nabídka příplatkové výbavy. Brzy dorazí i kombi, které bude dražší jen o 10 tisíc korun.

Škoda Octavia Scout

Nový Scout přinesl zajímavou novinku, může mít naftový motor z Octavie RS. Je tu ale jeden podstatný rozdíl, poloterénní Octavia ho standardně kombinuje s pohonem všech kol, který se naopak pro RS nenabízí. Jiné je i naladění podvozku, Scout je nejkomfortnějším provedením řady Octavia.

Volkswagen Passat

Osmá generace Passatu vstupuje do střední třídy nabitá technikou, kterou jinde nedostanete. V čele pokročilých prvků výbavy přichází virtuální přístrojový štít který nahradil všechny ukazatele velkým displejem s nastavitelným zobrazením. Další novinkou je asistent pro jízdu s přívěsem a v nabídce se objevují i zcela nové bezpečnostní systémy.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: