Ford definitivně zavřel legendární továrnu v Genku
19.12.2014
Včera v belgickém Genku vyrobili vůbec poslední automobil. Bílý Ford Galaxy koncern FMC věnuje charitě…
Zaměstnanci továrny Genk jen těžko skrývají emoce. Aktuální heslo Fordu „Go Further“ si zřejmě překládají jako „jdeme dál, jdeme pryč“. Záměr uzavřít továrnu v Genku oznámil Ford již na sklonku roku 2012 jako součást restrukturalizace svých výrobních kapacit. Rozjel se tím masivní proces, v němž bylo třeba přestěhovat produkci modelů Mondeo, S-Max a Galaxy jinam. Rozhodnutí padlo na španělskou Valencii, kde Ford vyrábí auta od sedmdesátých let, a není žádným tajemstvím, že právě tyto události byly nejdůležitějším důvodem pro zpoždění zahájení výroby nové generace Ford Mondeo.
Uzavírá se tak jedna velká kapitola v evropském automobilovém průmyslu. Jen málo továren v Evropě se totiž může pochlubit tak bohatou a nepřerušenou historií, fabrika v Genku patřila mezi největší automobilky koncernu Ford a vyráběla osobní vozy už od šedesátých let. Z jejích linek sjížděly nejen první Fordy s pohonem předních kol v podobě Taunusu P4, ale také střední Sierry a Mondea všech generací.
Podle odhadů má uzavřením Genku zaniknout takřka 12 000 pracovních míst, přibližně polovinou se na této částce podílí samotní zaměstnanci továrny v Genku a zaměstnanci firem z dodavatelského průmyslu. Nyní už jich v továrně zůstane posledních několik stovek. Jejich úkolem bude demontovat výrobní linky. A poslední zhasne…